Devilpage.cz / sk – Fanúšikovské stránky najväčšieho futbalového klubu na svete – Manchesteru United

Review sezóny 2019/20 z pohľadu redaktorov

Sezóna 2019/20 sa nečakane predĺžila, no pre Manchester United sa paradoxne skončila skôr, než by fanúšikovia Červených diablov chceli. No taký je už futbal. Nech je ako chce, náš obľúbený klub nám v uplynulom „futbalovom roku“ síce spôsobil nejedny vrásky na čele, no taktiež nám priniesol aj veľa nezabudnuteľných okamihov. Som presvedčený, že každý z nás si v tejto chvíli v mysli vybaví ten svoj. A viete čo? Tak to má predsa byť! Každému z nás sa do pamäti vpísalo niečo iné a presne kvôli tomu teraz nechcem uvádzať nijaké konkrétne príklady. Tým najpodstatnejším dôvodom prečo tak neurobím je to, že každý dostane príležitosť sa podeliť o svoj názor v komentároch.

Skutočným jadrom tohto článku je preto súhrnné review sezóny, hráčov, ale aj manažéra. Náš redaktorský tím sa rozhodol vyjadriť svoje pocity a názory a zhodnotiť tak celú doterajšiu sezónu. Naposledy sa ohliadame za minulou sezónou, aby sme sa mohli spoločne dívať už iba vpred. K slovnému hodnoteniu sme si teda zvolili spôsob vo forme odpovedí na päť vybraných otázok. Prečítajte si, ako to vnímame my a zároveň sa nebojte prispieť svojimi názormi v komentároch pod článkom. Diskusia je vaša.

1. Sezóna poznačená vírusom a rôznymi obmedzeniami sa pred niekoľkými dňami skončila. Na jednej strane tretie miesto v lige a kvalifikácia do Ligy majstrov, na tej druhej zase tri prehraté semifinálové zápasy. Ako hodnotíš túto sezónu ty?

Mysch017: Sezóna sa nedá zhodnotiť komplexne – musíme ju hodnotiť na obdobie pred Brunom a s ním. Dva diametrálne odlišné futbalové svety. Do januára to bolo (aspoň pre mňa) z 80 % totálne trápenie, zápasy som si neužíval a boli aj chvíle, keď som bol rád, že kvôli povinnostiam zápasy nestíham. To sa však s príchodom Bruna Fernandesa zmenilo. Priniesol impulz, vietor, chuť do futbalu a hlavne góly spojené s bodmi. Po koronapauze to bola miestami neskutočná jazda. Semifinálovú smolu pripisujem viacerým faktorom, avšak tím je mladý a verím, že to bude len a len lepšie.

Vik: Bude to tu x-krát spomínané, ale nebyť Bruna, nie sme tretí a pravdepodobne by sme sa nedostali do zvyšných dvoch semifinále. Aj preto si myslím, že ak hodnotíme sezónu, tak ju môžeme definovať ako “Do príchodu Bruna” a “Po príchode Bruna”. V tom prípade by som tomu dal známky 3- a 1-. Naozaj famózny záver nám zaistil Ligu majstrov, no ktovie, či to skôr nebude na škodu, keďže dobre vieme, že Glazers family si pri zaistení slušného balíka z Champions League mädlí ruky a zvyčajne nepúšťa toľko peňazí na prestupy, ako keď ideme iba do Európskej ligy.

Sharky: Túto sezónu by som rozdelil do dvoch častí. Do sezóny sme síce vstúpili výhrou 4:0 nad Chelsea, avšak následné výkony boli ako na hojdačke. Tu sa jasne ukázalo, že s hráčmi ako Lingard, či Pereira to v základe nepôjde. Všetko sa však zmenilo príchodom Bruna Fernandesa. Bruno je rodený líder a jeden z mála hráčov, ktorý má schopnosť strhnúť svojím výkonom a nasadením ostatných hráčov. Tu sa postupne začal profilovať United, aký všetci chceme vidieť. Prehraté semifinálové zápasy samozrejme mrzia, avšak pre manažéra a taktiež pre hráčov je to veľké ponaučenie do budúcna. Tretie miesto ukázalo, na čo momentálne máme. Sezónu celkovo hodnotím pozitívne.

66pepo66: Sezóna 19/20 bola v mojich očiach pomerne zvláštna, keďže ju poznačila vírusová kríza. Dala by sa teda hodnotiť v dvoch fázach – pred a po reštarte – no ja ju beriem ako celok. V úvode Premier League sme dokázali poraziť Chelsea výsledkom 4:0, no po pár zápasoch celá eufória a pocit nadšenia odišli. Nasledovalo niekoľko týždňov trápenia a kolísavých výsledkov, počas ktorých sme mali v tabuľke bližšie k zostupu, než k popredným priečkam. Ukázalo sa tak, že šírka kádra a jeho kvalita boli, a stále sú, nedostačujúce. Vinu za to pripisujem vedeniu klubu, no možno aj Olemu (viac pod druhou otázkou). Na výsledkoch tímu sa však podpísala aj dlhodobá absencia Paula Pogbu a ďalšia sága spojená s jeho údajnou nespokojnosťou a odchodom z klubu. To všetko sa postupne prejavilo na psychickom rozpoložení tímu, ktoré sa zachraňovalo až v zime, prakticky na poslednú chvíľu. Bruno Fernandes a Odion Ighalo podľa mňa pomohli k výraznej zmene. Svojim profesionálnym prístupom, gólmi či asistenciami prispeli k tomu, aby sme zrazu začali veriť, že máme šancu na miesto v TOP4. A ono sa to podarilo! Úprimne, kto by bol v decembri povedal, že skončíme tretí? Rozprávať o tejto téme sa dá dlho a veľa, no ja sa radšej vyjadrím ešte k našim trom semifinálovým zápasom, Vnímam ich ako veľký úspech. Tieto skúsenosti môžu náš mladý a stále neskúsený tím posunúť vpred. Prehry zamrzia, keďže situácia sa dala podľa mňa zvládnuť lepšie, no pri pohľade na celú sezónu to považujem za správny krok k budúcim úspechom.

Igor GGMU: Tretie miesto v lige a dosiahnutie troch semifinále je úspech nad moje predsezónne očakávania. Samozrejme, že tá trpká chuť po prehrách v závere sezóny je na mieste, ale sezónu hodnotím pozitívne. Od začiatku sme priviedli posily, ktoré sa hneď zapracovali do tímu a pozdvihli ho. V prvej polovici sezóny bolo vidieť, že hráči sa potrebujú zohrať a najviac ma tešila gólová potencia Rashforda. Od príchodu Bruna sa situácia ešte zlepšila a potom prišla korona. Po korone ma tešil hlavne útočný trojlístok, ktorý Ole vybudoval a už spomínané tretie miesto. Aby som prešiel aj negatíva, ktoré som videl počas sezóny, tak sú to najmä striedania a niektoré taktické rozhodnutia manažéra a prístup hráčov v závere sezóny. Určite za to mohla ja únava a opotrebenie rovnakej 11tky hráčov, ale posledné zápasy EL som nevidel ten United, na ktorý som bol zvyknutý. Obecne som videl počas tejto sezóny návrat k mentalite a identite United ako za čias Fergusona. Nevravím, že sme už tam, ale sme na správnej ceste.

One_devil_forever_devil: Pred začiatkom novej súťažnej sezóny som predikoval našim chlapcom zisk pohára v podobe trofeje FA Cupu alebo Európskej ligy a umiestnenie na 3. mieste ligovej tabuľky. Vzhľadom na množstvo okolností, ktoré sa počas uplynulej súťažnej sezóny vyskytli (zranenia, pokles formy, COVID-19, reštart sezóny…) som veľmi spokojný so ziskom miestenky do Ligy Majstrov. Veril som však, že sezónu ukončíme ziskom aspoň jednej trofeje.

Domeess: Z mého pohledu se tahle „zvláštní“ sezóna dá považovat za povedenou. Tři prohraná semifinále jistě zamrzí, naopak ale vnímám zisk třetího místa a zároveň kvalifikování do skupinové fáze milionářský soutěže jako největší úspěch, kterého jsme od půlky sezóny mohli dosáhnout. Však si vzpomeňme, jak vypadala naše hra v období „před Brunem“. Trápení ve vlastní kombinační hře a zároveň i nespočet zraněných hráčů. Trofej by byla opravdu třešnička, bohužel ale nepřišla.

Johny23: Když si vzpomenu jak na podzim pravidelně v základu nastupovali Andreas a Lingard, nemohu konečné umístění hodnotit jinak než pozitivně. Za úspěchem stojí především Bruno, který hru pozvedl na novou úroveň. Nutno dodat, že jsme měli i kupu štěstí, protože Leicester rozhodně mohl mít závěr sezóny lepší. Semifinále mě mrzí, hlavně pak to poslední se Sevillou, kde jsme byli lepším týmem, ale Ole prováhal střídání.

2. Ole má za sebou prvú kompletnú sezónu v pozícii manažéra Manchestru United. Ako hodnotíš jeho doterajšiu prácu s tímom? Za čo by si ho pochválili a naopak, v čom by sa mal podľa teba ešte zlepšiť? Pokojne ho môžeš aj ohodnotiť známkou od 1 do 5, ako v škole.

MySch017: Som rád, že je na lavičke tento Nór. Je vidieť, že sa postupne učí, tím sa snaží omladiť, priniesť tam mladú krv a po uchodenom a ubránenom Mourinhovi dostávajú chalani zabrať. Za čo ho ale jednoznačne kritizujem a asi aj kritizovať budem, je neodpustiteľné otáľanie pri striedaniach. Ak sa zápas vyvíja zle, nemá “gule” na to, aby zasiahol. Jemu dávam za vinu vypadnutie so Sevillou, kde nepochopiteľne vyčkával, až záver zápasu neskorými striedaniami potrhal. Známka: 3

Vik: Počas posledných mesiacov som si všimol, že spolu s kolegom MySch017 máme na 90% rovnaké názory čo sa týka manažovania z pozície Oleho. Nórovi sa nedá uprieť veľká snaha, chcenie a bojovanie za klub, ktorý z neho spravil legendu a teraz sa sám chce odvďačiť. Ako to ale býva, hráčska kariéra je odlišná ako trénerská/manažérska. 1. januára 2020 po zápase na Arsenale som bol #OleOut. Nebojím sa to povedať, písal som to aj do skupiny redaktorov po danom zápase. Zmenilo sa odvtedy niečo? Áno, aj nie. Prišiel Bruno, ktorý spasil Solskjaera. Čo ale urobil Solskjaer pre nejakú zmenu? Od júna hral de facto s rovnakou zostavou, nezasahoval do zápasov, čo mohlo mať za výsledok niekoľko remízových stavov či dokonca vypadnutia z pohárov. V tomto jednoducho neverí svojim hráčov, avšak musí si uvedomiť, že piatich nových za “koronafutbalu” v jednom prestupáku nedostane a nejako svoju nedôveru musí zmeniť. Nedá sa mu vytknúť jedna vec – taktická príprava na favoritov, v tom je brilantný. Budem fakt kritický a teším sa na komentáre borcov, ktorí povedia, že sa mu do toho nemám čo miešať, akú mám ja trénerskú licenciu atď. Áno, licenciu nemám, ale toto je názor fanúšika. Preto dávam známku: 3

Sharky: Na Solskjaerovi sa mi páči jeho vystupovanie a spôsob akým sa snaží viesť tím. V tejto sezóne potvrdil, že na trénerskej stoličke sedí právom a vie hrať ako proti silným, tak aj proti slabším tímom. Vytkol by som neskorú reakciu počas zápasov, to ale pravdepodobne príde, ak bude na lavičke väčšia hráčska kvalita. S tým súvisí aj rotácia hráčov v jednotlivých zápasoch, túto vec musí do nasledujúcej sezóny zmeniť. Za mňa známka: 2-

66pepo66: Oleho prácu zatiaľ hodnotím kladne. Mám ho rád, no nebojím sa kritizovať. Prišiel sem bez výraznejších manažérskych skúseností s veľkým futbalom, no s jasnou víziou, ako zlepšiť Manchester United a vrátiť ho späť na výslnie. Prvý polrok bol kolísavý, čo sa prenieslo aj do ďalšej sezóny, no pozitíva sa nájdu. Za každým úspechom stojí kusisko tvrdej práce, riskovania, dôvery či sérii nepríjemných sklamaní. Nikto nevybuduje impérium za jeden deň. Ole má môj obdiv, pretože sa snaží byť pozitívny a ide si za svojim cieľom. Zdá sa, že hráči mu veria a celková atmosféra a mentalita hráčov v klube sa mení k lepšiemu. Občas podľa mňa urobí nejaké chyby, ktorým by sa dalo vyhnúť, no každý sme nejaký. Páči sa mi, že sa postupne zbavuje nekvality a dáva šancu mladým. Škoda len, že napriek všetkému nemá ešte o čosi väčšiu podporu vedenia. Skritizovať však musím jeho ne-striedania a reakcie na vývoj niektorých zápasov. V sezóne má k dispozícii istý počet hráčov, s ktorými pracuje a mal by ich využívať. Lingard, Pereira alebo Jones sú hráči, ktorí nemajú ani zďaleka na takýto klub, no je nereálne, aby hrali v základe dva mesiace tí istí hráči. Bruno, Martial alebo Rashford si tiež musia oddýchnuť. Predovšetkým v nahustenom programe reštartu sezóny. V koľkých zápasoch mohol nastúpiť Mata, Ighalo (ktorému sa vskutku darilo) či niekto iný? Príležitostí na rotáciu bolo veľa a ktovie, možno by sme teraz oslavovali aspoň jednu z tých troch potenciálnych trofejí. Najmä v zápase so Sevillou sa dalo a malo striedať skôr než v 87′ minúte! No ako sa hovorí, po vojne je každý generál. Napriek vzostupom a pádom vnímam Oleho pôsobeniu u nás kladne. Stále je však čo zlepšovať. U mňa je to pre Oleho známka: 2-

Igor GGMU: Nezvládnuté striedania a občas taktické chyby sú známe negatíva, takže to rozpisovať nebudem, ale v tomto smere určite má čo zlepšovať. Pochvala mu patrí za znovunavrátenie niektorých tradícií a tváre United, ktoré nastolil Ferguson a budem sa opakovať, ale Ole je prvý manager od odchodu Fergusona, pri ktorom mám pocit, že sa hodnoty a tvár United môžu vrátiť a spolu s nimi aj výsledky a úspechy klubu. Jeho prácu s tímom a najmä mladíkmi hodnotím veľmi pozitívne. Je vidieť jeho víziu – na akých hráčoch chce stavať a ako to chce dosiahnuť. Nesmieme zabudnúť, že s týmto mu pomáha celý trénersky tím. Takže za mňa zlepšiť taktickú stránku a striedania a pochválil by som ho za návrat k hodnotám United a dúfam, že v tom bude pokračovať naďalej. Známka: 2

One_devil_forever_devil: Ole má vo svojich žilách DNA klubu. Nebojí sa dať príležitosť mladým hráčom, jeho vystupovanie voči médiám a fanúšikom je výborné, snaží sa klub zlepšovať po všetkých stránkach (na ktoré má on sám priamy dosah). Samotné vyjadrenia z kabíny hovoria o prinavrátení pozitívnych emócií do tímu. Ole sa snaží vybudovať víťaznú mentalitu u všetkých členov svojho mužstva. Opiera sa o tradície a históriu Manchestru United. Negatívom v mojich očiach je absencia striedaní počas zápasov a po reštarte sezóny aj príliš veľká orientácia len na torzo hráčov. Ole sa však vyvíja ako manažér a verím, že sám si uvedomuje svoje nedostatky a pracuje na ich odstránení. Známka: 2-

Domeess: Stále nejsem naplno přesvědčený, jestli Ole má takové kvality, aby mohl být úspěšný manažer tak velkého klubu, jako Manchester United bez pochyby je. Nelze mu odepřít velice dobrý vliv na kabinu a fantastické hráče, které si u vedení vydupal. Vidím ale nesmírné mezery v jeho taktických schopnostech. Příští sezóna naplno ukáže, jestli na to Ole má. Známka: 3

3. Podporí vedenie klubu Solskjaera a zabezpečí mu ďalšie kvalitatívne vylepšenie tímu? Aké očakávania máš od tohto prestupového obdobia a ako podľa teba môže ovplyvniť nasledujúcu sezónu?

MySch017: Úprimne, netuším, čo od nášho vedenia čakať. Kluby všade okolo vo veľkom privádzajú posily, my tradične čakáme…. pýtam sa: na čo? V súvislosti s nami sa hovorí snáď o každom hráčovi schopnom urobiť rýchlu kľučku a vystreliť, preto neviem, čo bude. Rozhodne však potrebujeme hráčov – do stredu obrany, pokojne aj na LB, potrebujeme náhradu za pomaly končiaceho Matića, stále nemáme RW a ani útočník by nebol na zahodenie. Dobre posilniť bude pre nás v budúcej sezóne kľúčové – nemôžeme si dovoliť ísť do sezóny s tak slabým kádrom, ako to bolo pred rokom.

Vik: Čo znamená podpora od nášho vedenia? Ak ju vnímame ako uplynulé prestupové leto, tak určite nie. Glazers Family má vynikajúcu výhovorku na neplytvanie peniazmi a ako som už písal v otázke č. 1, po postupe do LM neočakávam veľký prílev prostriedkov. Potrebujeme posilu skoro na každý post a nielen z pohľadu kvality, ale aj šírky kádra. Ako prioritu považujem ďalšieho kreatívneho záložníka ako Bruno, lebo stačí jedno zranenie a sme tam, kde sme boli. Pogba by ho síce vedel zastúpiť, ale znovu sa tým naštrbí rovnováha v strede poľa. Ideálne riešenie? Niekto ako Grealish. Samozrejme RW, CDM a CB, back-up pre AWB by bola rovnako krásna vec, no bohužiaľ nereálna. Snáď sa niekto vyšvihne z akadémie (Laird, Mengi). Je vidieť, že naše „deadwoods“ nikto len tak nechce. Ak aj áno, problém sú ich platy. Veď ktorý hráč by si dobrovoľne odstrihol polovicu z výplaty? Videli sme to na prípade Alexisa, ktorého sme radšej pustili zadarmo, len aby sme ušetrili na jeho týždennej gáži. V kombinácii s príchodmi tak očakávam maximálne odchod troch seniorských hráčov z Old Trafford.

Sharky: Pevne verím (dúfam), že vedenie podporí Solskjaera a bude stáť na jeho strane, avšak ako vidíme už od minulého leta, tak vedenie sa nechce s ničím unáhliť a snaží sa nakupovať umne, tak aby bol hráč pre klub čo najväčším prínosom a nebol tu len pre peniaze. Od tohto prestupového obdobia očakávam odchody hráčov, ktorí sú na „odstrel“ už dlhšiu dobu. Konkrétne sa jedná o hráčov ako Jones, Rojo, Lingard či Pereira. Príchody vzhľadom na momentálnu situáciu vo svete očakávam dva, nanajvýš tri. Podľa môjho názoru by sa zišla konkurencia do obrany k Lindelofovi, niekto s kým by sa vedel striedať Bruno a taktiež krídelník typu, žeby Sancho?

66pepo66: Očakávania boli veľké. Človek by povedal, že keď sa to tretie miesto v lige vydrie, tak to neostane bez odozvy. No vedenie spí a schováva sa za finančnú neistotu spôsobenú krízou. Nutne potrebujeme posilniť a rozšíriť káder o kvalitných hráčov, nie vyčkávať a mesiac sa naťahovať s nejakým klubom o jedného hráča. Chýba nám dominantné CB, či posila na LB, ktorá sa okamžite usadí v základe. Nehovoriac o možnej posile na DM, CM a nutnej posile na RW, kde už roky stagnujeme. Nie, nemôžeme to donekonečna lepiť útočníkmi a hráčmi z iných postov. Zdá sa, že aby sme niekoho kúpili, potrebujeme prv predávať. Zatiaľ však nedošlo ani k tomu. Veľká neaktivita klubu vo mne vzbudzuje dojem, že nová sezóna nedopadne najlepšie. Príchody mladých hráčov, ktorí sa do “A tímu” pozrú najskôr o 2-3 roky, nám momentálne nijako nepomôžu. Vedenie spí a ja si kladiem otázku, prečo sa ešte za tie roky nepoučilo?! Obávam sa, že do konca prestupového obdobia privedieme tak tri posily, pričom jedna z nich bude “noname” hráč. Z hráčov ako Rojo, Smalling, Jones, Pereria a Lingard väčšina ostane a do sezóny pôjdeme opäť s úzkym kádrom a nekvalitnou lavičkou. Kiežby som sa mýlil, no od Fergusonovho odchodu to zo strany vedenia vyzerá na akýsi bludný kruh, z ktorého nie a nie cesty von. Rád by som sa mýlil.

Igor GGMU: Či podporí vedenie Oleho na prestupovom trhu neviem, ale veľmi v to dúfam. Nemusia to byť astronomické čiastky, ale hráči, ktorých Ole chce a zapadajú mu do koncepcie. Moje očakávania sú príchod pravého krídla, stredného obrancu a defenzívneho záložníka. Predpokladám odchod veľa hráčov, ktorí nedostali v druhej polovici sezóny toľko času na ihrisku, ale zároveň nemôžu hráči odísť, ak by nikto neprišiel, pretože sa nám stane to, čo v posledných zápasoch, že budeme hrať s rovnakými 12timi hráčmi. Prestupy dosť ovplyvnia nasledujúcu sezónu a ak vedenie nepodporí Oleho, tak nemôžeme čakať, že sezóna dopadne lepšie ako teraz, pretože ostatné tímu už posilnili a investovali nemalé čiastky. Tohto sa osobne bojím najviac, že neprídu veľké mená a vedenie nebude chcieť investovať do hráčov, možno zopár odíde a očakávania a tlak na výsledky bude rovnaký, dokonca ešte väčší ako sa to stalo v prípade Mourinha a van Gaala.

One_devil_forever_devil: Všetky karty má po skončení sezóny v rukách vedenie. Pokiaľ Oleho a jeho mužstvo nepodporí príchodom aspoň 2-3 kvalitných posíl, bude uplynulá sezóna v očaich tímu i fanúšikov absolútne zdehonestovaná. Moje očakávania sú aj vzhľadom na uplynulé prestupové okná a skúsenosti s príchodmi nových posíl po odchode sira Alexa Fergusona realistické. Nepríde taký počet hráčov ako napríklad toto leto v Chelsea, očakávam príchod 2, maximálne 3 hráčov. Tím by sa mal posilniť na pozícii stopéra, stredného záložníka a pravého krídelníka. Smerom von z klubu taktiež očakávam odchod 2-3 hráčov.

Domeess: Téma, u kterého mi vře krev v žilách. Každé ráno se budím a doufám, že uvidím oznámení o nově příchozích hráčích. Bohužel je už půlka přestupového období pryč a my jakožto jediný tým z velké šestky jsme nepřivedli jedinou posilu do hlavního týmu. Beru tohle jako naprosté selhání vedení a dělají už tak obtížnou situaci pro Oleho ještě těžší. Jestli vedení nepřivede alespoň 3 posily do začátku příští sezóny, tak můžeme dopadnout velice špatně.

4. Po každej sezóne sa v klube vyhlasuje víťaz v kategórii najlepší hráč a najlepší mladý hráč sezóny. Inšpirujme sa teda touto tradíciou. Kto je pre teba najlepším a naopak najhorším hráčom už skončenej sezóny? Kto z mladíkov bol najlepší a kto ťa prekvapil, či pre zmenu sklamal?

MySch017: Najlepším hráčom je za pár mesiacov v klube s veľkým náskokom Bruno Fernandes. Nebyť tohto Portugalčana, do LM sa nepozrieme. Páčili sa mi tiež hráči ako Wan-Bissaka, po koronapauze to bol zase Matić, pred ňou potom Scott McTominay. Za najhoršieho hráča pokladám hneď dvoch, a to Jesseho Lingarda a Andreasa Pereiru. Pevne verím, že obaja nás v najbližších týždňoch opustia a budú hľadať šťastie inde. Sklamal ma aj David de Gea, u ktorého sme všetci zvyknutí na iné výkony. Najlepším mladíkom – ako inak – Mason Greenwood

Vik: Budem rýchly a stručný. Naj hráč – Bruno, naj mladík – Mason. Nikto ma vyslovene nesklamal – možno de Gea, no toho mal zastaviť znovu Ole a dať šancu Romerovi. O všetkých som mal ucelený obraz, len ma zamrzelo, že Fred so Scottom si nedokázali preniesť formu spred korony aj do letného obdobia.

Sharky: Najväčším sklamaním je pre mňa David de Gea. V tejto sezóne nenaplnil očakávania a svojimi chybami nás pripravil o zopár bodov. Pevne verím, že konkurencia v podobe Deana Hendersona ho „preberie“ a nabudí k lepším výkonom. Najlepším hráčom sezóny je z môjho pohľadu Bruno Fernandes. Bez tohto hráča, by sme Ligu majstrov uhrali len horko-ťažko, jeho vplyv na tím je neskutočný! Najlepší mladík samozrejme Mason Greenwood.

66pepo66: Najlepší hráč sezóny je Bruno. Kto iný? Za ten polrok čo je tu už stihol strčiť svojim prístupom, líderstvom a profesionalitou do vrecka každého hráča v tíme. Bilancia 22 zápasov, 12 gólov a 8 asistencií hovorí sama za seba. Najhorší hráč je pre mňa Lingard a hneď za ním Jones. Na svoj vek by mali podávať celkom iné výkony. Najmä Phil mal byť v tomto čase lídrom obrany. Zranenia mu nepomohli, no predsa je pre mňa sklamaním. Prvenstvo má však Jesse, ktorý si túto sezónu neškrtol v ničom. Výnimkou sú iba jeho posledné 2-3 zápasy sezóny a to je na hráča Manchestru United žalostne málo. Hráč, ktorý ma prekvapil mohol byť Fred, ale vzhľadom na jeho slabučký zvyšok sezóny je to pre mňa Mason Greenwood. Zároveň ho tiež pasujem za najlepšieho mladého hráča sezóny. Osemnásťročný chalanisko s obrovským talentom, u ktorého neverím, že niekto mohol predpokladať, ako veľmi sa mu bude dariť. Veľké prekvapenie. Verím, že Ole a anglická reprezentácia s ním budú pracovať opatrne. Snáď sa mu v novej sezóne podarí aspoň priblížiť k jeho aktuálnym štatistikám, pretože to je väčšinou najťažšie. Sklamaním sezóny je pre mňa David de Gea. Mám ho veľmi rád a dlhé roky nás držal nad vodou práve on. To mu nikdy nikto nezabudne. Žiaľ, posledné dva roky sa nesú v znamení slabšej formy a dokonca aj strely, ktoré by inak mal ľavou zadnou, končia v sieti. Nepochybujem však o jeho kvalitách a verím, že priama konkurencia v podobe Hendersona mu skutočne pomôže.

Igor GGMU: Najlepší hráč: Jednoznačne Bruno z očividných dôvodov. Jeho vplyv na tím a výsledky je nepopierateľný. Najlepší mladý hráč: Mason Greenwood – tento mladík je neskutočný. Sledoval som ho už v akadémii a univerzálnosť a zakončenie tohto hráča je neuveriteľná. Ak s ním Ole bude dobre pracovať, tak máme top zakončovateľa na veľmi dlhú dobu. Najhorší hráč: Ťažko povedať jedno meno, ale keby mám hodnotiť prístupy k zápasom a výkony na ihrisku tak asi Jones, ale odohral toho veľmi málo. Potom Pereira, ktorý stratil loptu aj keď ho nikto neatakoval a potom bezzubý Lingard. Sklamaný som trochu z McTomminaya, ktorý v druhej polovici sezóny neodohral veľa minút a dúfam, že sa to v ďalšej sezóne zlepší. Prekvapil ma opäť Mason Greenwood, pretože som nečakal, že by sa až takto vyšvihol hneď v jeho debutovej sezóne a moc mu prajem, aby dával veľa gólov.

One_devil_forever_devil: Najlepším hráčom sezóny a rovnako aj najlepšou posilou v rámci uplynulého prestupového okna (nielen v Anglicku) je pre mňa Bruno Fernandes. Najlepším mladým hráčom zasa Mason Greenwood. Osobne ma veľmi pozitívne potešili výkony všetkých nových posíl spred začiatku sezóny (Maguire, Wan-Bissaka, James), ako aj Ighalo. Zabudnúť nesmiem ani na Matića. Počas krízy poznačenej zraneniami si svoje odviedli aj Fred a McTominay. Viac očakávam od Davida de Geu, Lingarda, Pereiru a Lindelöfa.

Domeess: Jakožto nejlepšího hráče sezóny nejde dát nikoho jiného než Bruna Fernandese. Tak enormní vliv do hry neměl žádný hráč ďáblů. Statistiky to jen potvrzují, když se dokázal ve 14 zápasech PL přímo podílet na patnácti brankách. Kategorii nejlepšího mladého hráče vidím stejně jednoznačnou, jako byla předchozí. Osmnáctiletý Mason Greenwood si hned ve své první celé profesionální sezóně připsal 18 gólu (10 v PL). Zabijácký instinkt snad bude prokazovat ještě po mnoho ročníků. Objev sezóny volím dalšího mladého hráče. Brandon Williams dokázal vytlačit ze sestavy i Luka Shawa. Bojovný, dravý a velice dobře rychlostně vybavený. Už jen dopilovat poziční hru v defenzívě a budeme mít levý kraj obrany pokrytý na roky dopředu. Na tenhle titul se tlačilo několik jmen a možná až trochu překvapivě volím jako největší zklamání sezóny naši brankářskou jedničku Davida de Geu. Samozřejmě jsou v kádru hráči, kteří předvádí daleko horší výkony (Lingard, Andreas…), tihle hráči ale na rozdíl od Davida nikdy nepatřili k oporám týmu, a tudíž hodnotím na základě poklesu jeho výkonu, který byl bez pochyb největší v týmu. Snad mu v příští sezóně pomůže zdravá konkurence v podobě Deana Hendersona.

5. Možno to bude tak trocha typická otázka, no predsa ju položím. V tejto chvíli si manažérom Manchestru United a môžeš do klubu priviesť jedného hráča. Kto by to bol a prečo?

MySch017: Nemám vyslovené želanie na posilu. Pre mňa je dôležité hlavne to, aby dotyčný hráč chcel hrať za Manchester United a nechal na ihrisku dušu. Príkladom môže byť práve už niekoľkokrát spomínaný Bruno. Vyššie som spomínal niekoľko postov na posilnenie a v poslednej dobe sa hovorí o nespokojnosti Davida Alabu v Bayerne. Univerzál, vie hrať DM, CB, LB, je skvelý na lopte, má výbornú strelu…. vyriešili by sme ním možno aj niekoľko postov, za mňa teda žiadny Sancho, Messi, Maddison a pod., ale David Alaba.

Vik: Naznačil som to vyššie – Grealish. Absolútna bomba a žolík v prípade, že vyhasne v zápase Rashford či Bruno. Darmo posilníme obranu, keď sa zraní napríklad Mason a Martial. V tom momente bude ofenzívny trojlístok vyzerať najskôr takto (sprava doľava): James – Ighalo – Rashford. No a uznajte sami, že pri terajšej nedôvere manažéra meniť útočníkov aj v momente, keď sa pozerali na lavičku v 85. minúte štýlom “striedaj ma, ďalší šprint už nemusím rozchodiť”, potrebujeme niekoho, kto dokázal skoro svojpomocne udržať Villans v Premier League. Bilancia 8 gólov a 6 primárnych asistencií zo 41 gólov Villy v lige hovorí za všetko (čo je viac ako tretina z celkového počtu + nejaké sekundárne asistencie tam rovnako budú). No a potom by som ešte rád videl van de Beeka, ale to tu len tak nechám ležať…

Sharky: Toto meno bude hovoriť samo za seba – Milan Škriniar.

66pepo66: Jack Grealish! Nie Sancho, Kane alebo ktosi iný. Jack! Veľmi šikovný hráč, ktorého vnímam ako užitočného univerzála. Zahrá AM, prípadne LM – LW a nestratí sa ani na ľavej strane v trojčlennej zálohe. Priniesol by kvalitu do širšieho kádra tímu, no s prehľadom má aj na základ. Za mňa ešte výhodnejšia a vhodnejšia posila, než Sancho. Veľmi by som si ho tu želal a poviem úprimne, ak by sme mali Aston Ville ponúknuť Romera, Lingarda, Pereiru, Jonesa, Roja a finančný doplatok, neváhal by som ani sekundu. Šírka zostavy by utrpela, ale v tomto prípade, nech.

Igor GGMU: Vyložene jedno meno nemám, ale mám dva posty a to je CB a DM. Oba tieto posty by zvládol David Alaba z Bayernu, ktorý zatiaľ nepredĺžil zmluvu. Ale okrem neho na CB by to bol Koulibaly a na DM Kante. Viac by som si prial podporu stredu poľa teda DM, aby mali Pogba s Brunom voľnosť od bránenia, ale viem, že najviac potrebujeme posilniť obranu.

One_devil_forever_devil: Kalidou Koulibaly. Útok vyhráva zápasy, ale obrana zasa trofeje. Ideálny futbalový vek, rýchly, nekompromisný, s kvalitnou rozohrávkou a podľa mňa aj túžiaci po nových výzvach pod dlhšom období, počas ktorého pôsobí v Neapole.

Domeess: Jak jsem už psal nahoře, tak jednoznačně potřebujeme minimálně 3 posily. Konkrétně křídelního hráče, který je schopný zahrát zprava. Jediné jméno, které by se mi líbilo, tak by byl Jadon Sancho, který podle zákulisních informací už u nás téměř byl, bohužel to zatím ale nedopadlo. Do středových řad by zapadl Rubén Neves z Wolves na pozici defenzivního záložníka jakožto náhrada za Matiče a do stoperské dvojice vedle Harryho Maguirea by byl mým zbožným přáním Dayot Upamecano z Lipska.