Kritika na adresu Mourinha a hráčov United silnie

35

Červení diabli v posledných týždňoch predvádzajú nevyrovnané výkony, čo sa podpísalo aj na nepriaznivých výsledkoch. Manchester United prehral v lige s Tottenhamom Hotspur a rovnako aj s Newcastlom United. V ďalšom dôležitom pohárovom stretnutí v FA Cupe proti Huddersfieldu síce siahli na víťazstvo, ale nasledoval opäť veľmi nevýrazný výkon v osemfinálovom stretnutí Ligy Majstrov proti španielskej FC Seville. Mnoho fanúšikov kritizuje herný prejav Josého Mourinha, či slabú formu niektorých hráčov na čele s Paulom Pogbom.

Aké majú názory na súčasnú situáciu známe osobnosti z futbalového prostredia?

Bývalý hráč Arsenalu Martin Keown je toho názoru, že aktuálny káder Manchesteru United potrebuje silných lídrov, ktorí by dokázali mentálne povzbudiť ostatných hráčov a vyburcovať ich tak v lepšie výkony. Podľa Keowna chýbajú tímu postavy ako Roy Keane:

Manchester United odohral v Lige Majstrov sedem zápasov, ale Mourinho až štyrikrát vymenoval iného kapitána. Teraz to bol Antonio Valencia, predtým Ashley Young, či Paul Pogba, alebo aj Chris Smalling. Toto nie je správna cesta, pretože United mali vždy veľké osobnosti na poste kapitána, ako bol Bryan Robson, či Roy Keane. Títo kapitáni boli synonynum Manchesteru United. Toto v súčasnom tíme United veľmi chýba.

Svoj názor vyjadril aj iný bývalý hráč Arsenalu Francúz Emmanuel Petit:

V minulej sezóne siahol Mourinho na dve trofeje, vyhral Európsku ligu a anglický Ligový pohár, ale ako fanúšik Manchesteru United by som asi nebol spokojný s hrou. Ich fanúšikovia sú dosť frustrovaní vzhľadom na kvalitu hráčov v tíme. Mám taký pocit, akoby niektorí hráči pod Mourinhom stagnovali a herne sa ďalej neposúvali. V zápase proti Seville som nevidel tváre, ktoré by si užívali hru.

Bývalý obranca Chelsea William Gallas verí, že José Mourinho chce Paula Pogba vyburcovať v lepšie výkony, keďže ho v posledných zápasoch posadil na lavičku náhradníkov:

Spolupracoval som s Mourinhom dva roky v Chelsea a môžem povedať, že je ku všetkým hráčom rovnako férový. Dokáže ich podpichnúť aj skritizovať, ale to len z toho dôvodu, lebo cíti, že z nich dokáže dostať viac. Keď vás osobne hodnotí vysoko, potom od vás očakáva aj lepšie výkony. Paul bol na lavičke, lebo nehral dobre, ale po príchode na ihrisko sa snažil makať. Bojoval o každú loptu, nestrácal ju a videli ste, že sa mu darilo dobre. Myslím si, že Pogbovi to len pomohlo a on sa vráti silnejší. Verím, že čoskoro uvidíme takého Pogbu, akého sme videli v Juventuse.

Iný názor má Paul Scholes, ktorý sa po zápase so Sevillou kriticky pustil do útočníka Romala Lukakua, ale nezabudol aj na vyššie spomínaného Paula Pogbu:

Lukaku toho opäť mohol ukázať viac. Keď hráte na protiútoky, loptu sa musíte snažiť vybojovať a podržať, no on bol v tomto veľmi slabý. Musí byť silnejší a dôraznejší, musí vedieť loptu podržať, on ju častokrát lacno odovzdal súperovi. Podobne Pogba, ktorý nastúpil z lavičky. Je to skvelý hráč, ktorý je veľmi silný, výborne pracuje s loptou, ale v posledných zápasoch bola jeho hra podpriemerná. Celkovo to bol zo strany United zlý futbal, ťažký na sledovanie. Od zápasu Ligy Majstrov by ste očakávali viac, ale svoju prácu si urobili a na Old Trafford môžu pokojne rozhodnúť o postupe.

Dlhodobo kritický Roy Keane si myslí, že súčasný tím potrebuje minimálne ešte tri nové posily, aby sa herne zohral a posunul na vyšší výkonnostný level:

Keď hráte za Manchester United, musíte mať určitú zodpovednosť. Meno klubu sa od odchodu Fergusona značne poškodilo. Ich herný posun sa robí detskými krokmi, aj keď vyhrali v posledných rokoch pár trofejí. Z odchodu Fergusona sa klub stále dostáva, stále prebieha prestavba tímu a traja hráči im ešte chýbajú. United nemá problém len v prípade slabej formy Pogbu, ale aj Lukaku by mal toho ukázať viac. Taký Sánchez, ktorý prišiel do klubu hrá oveľa lepšie ako Lukaku. Rozprávame tu predsa o Manchesteri United, o jednom z najväčších klubov na svete, musia hrať oveľa lepšie. Niektorí hráči sa musia zlepšiť, nielen Pogba a Lukaku. Hlavne Pogba, ktorý je výborný hráč musí zvládnuť súčasný tlak a kritiku. Mimo ihriska sa ukazuje ako veľká osobnosť, sociálne siete, drahé oblečenie, rôzne účesy, ale on sa musí prejaviť hlavne na ihrisku. A podľa mňa by mali investovať aj do nejakých nových obrancov.

Na adresu Paula Pogbu sa vyjadril aj bývalý hráč Liverpoolu Jamie Redknapp:

Pogba predstavuje pre United veľký problém, keďže nie sú spokojní s jeho výkonmi ani prístupom. Pogba aj Mourinho majú veľké ego, ale jeden z nich musí ustúpiť pre dobro klubu. Ak by som bol José, tak by som Pogbovi povedal nech sklopí hlavu a maká, veď je vo fantastickom klube. Ak sa nevie presadiť v tíme United, nikdy by sa nepresadil ani v Barcelone, či v Reale Madrid. Mourinho mu musí pomôcť nájsť jeho sebadôveru a v tíme sa musí prejaviť jeho prínos.

zdroj: ESPN, MEN, Daily Mail, The Times, The Mirror, The Guardian, Sky Sports

Predchádzajúci článokU19: Liverpool – United 2:0
Ďalší článokRooney o svojom návrate do Evertonu
Marky
United registrujem od roku 1998 a medzi mojich najobľúbenejších hráčov patrí zlatá generácia z Class of 92 na čele s legendárnym Sirom Alexom Fergusonom, na ktorej som od detstva ešte ako mladý futbalista vyrastal. Ďalej to bol Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Nemanja Vidič, či Patrice Evra. United obdivujem kvôli histórii, legendám a tradíciám. Fanúšikovskej činnosti spojenej s vedením fanstránky, organizáciou zrazov a výjazdov na futbal do Anglicka sa venujem približne od roku 2007. Mojou najväčšou výzvou je spájať komunitu českých a slovenských fanúšikov Manchestru United.