Review: Manchester United vs FC Southampton

10

Button - Před zápasem

V 23. kole privítal Manchester United na Old Trafforde súpera z prístavného mesta na juhu Anglicka, FC Southampton. Ronald Koeman, ktorý zastáva manažérsku pozíciu u “Svätcov”,  prežíva s mužstvom sezónu plnú výkyvov. V posledných dvoch zápasoch Premier League však “Svätci” brali všetky body a neinkasovali ani gól, no a s pevnou defenzívou boli rozhodnutí uspieť aj na Old Trafforde. Takmer bez zranení a posilnení o vynikajúceho strelca Charlieho Austina prišli na Old Trafford hlavne neprehrať. Hráči Manchesteru United vstúpili do roku 2016 solídne, aspoň čo sa týka výsledkov. Herný prejav mužstva však už taký potešujúci nebol, čomu nepomáhajú ani stále sa množiace zranenia hlavne v obranných radoch. K dlhodobo zraneným sa po zápase s Liverpoolom pridal aj Ashley Young, čo ešte zvýšilo potrebu angažovania krajného obrancu v zimnom prestupovom období. Napriek početným zraneniam v kádri, fanúšikovia United očakávali, že víťazstvo nad arcirivalom z Liverpoolu mužstvo nakopne a na domácej pôde súpera zo Southamptonu porazí. Bohužiaľ, dočkali sme sa len ďalšieho nudného predstavenia, na ktorého konci hráči United odchádzali so zvesenými hlavami.

Button - První poločas

Prvých 10 minút zápasu ukázalo, čo asi môžeme očakávať od ďalších 80-tich. Plno nepresností, dlhé nákopy a medzišestnástkový futbal s minimom šancí či streleckých pokusov. Problémy obrane hostí spôsoboval len Anthony Martial, no jeho pokusy končili taktickým faulom ďaleko od brány hostí. Po jednom takom faule, v 13. minúte zahrával priamy kop z asi 35m Rooney, odrazená lopta sa dostala k Daleymu Blindovi, ktorý sa odhodlal k strele z veľkej vzdialenosti, lopta síce trafila priestor brány, Frasera Forstera však prekvapiť nemohla. Je nutné povedať, že sa jednalo o prvú a zároveň poslednú strelu medzi tri žrde od hráčov United v tomto zápase. V 20. minúte, po zisku lopty prihral Herrera Rooneymu, proti ktorému nevystúpil žiaden brániaci hráč, Rooney sa ale trochu uponáhľal a zvolil nepresnú strelu namiesto finálnej prihrávky na Martiala či samostatnému prieniku do šestnástky. Hráči pokračovali ďalej v nezáživnom predstavení, minipochvalu si zaslúži snáď len Daley Blind, ktorý sa snažil o prienikové prihrávky z pozície stopéra no jeho snahu spoluhráči nedokázali zúročiť. Do najväčšej šance prvého polčasu sa dostal hosťujúci Mané po skvelej Tadičovej prihrávke, no v rozhodujúcej chvíli sa pošmykol. Prvý polčas zakončil Jesse Lingard svojou individuálnou akciou, ktorá však skončila len strelou mimo brány hostí, a tak sa mužstvá pobrali do kabín za nerozhodného stavu 0:0, ktorý sa stal už tradičným v domácich súbojoch United na Old Trafforde.

Button - Druhý poločas

Do druhého polčasu vybehli hráči United s jednou zmenou, kedy nevýrazného Fellainiho nahradil Mata. Herrera sa presunul na Fellainiho pozíciu a Mata sa snažil operovať na pozícii pod útočníkmi. Táto zmena priniesla do hry United mierne oživenie ale vo finálnej fáze to bolo stále bezzubé, bez akejkoľvek šance vážnejšie ohroziť bránu hostí. V 58. minúte zahrával roh Daley Blind, odrazená lopta sa dostala k Manému, ktorý potiahol rýchly útok po pravom krídle a centrom sa snažil nájsť Shanea Longa. Sľubne vyzerajúcej šanci zabránil výborným obranným zákrokom Darmian. Pri odvracaní lopty sa však nešťastne zrazil s Longom a musel opustiť ihrisko v sprievode klubových lekárov. Do zápasu už nezasiahol a v 60. minúte ho vystriedal Paddy McNair, ktorý sa zaradil na pravý kraj obrannej formácie United. O chvíľu na to pohrozil hlavičkou po rohu Wanyama, no to bolo na dlhé minúty všetko. Jedinou zaujímavosťou bolo snáď len striedanie hostí, kedy aktívneho Clasieho s Tadičom nahradili duom Ward-Prowse a Romeu. Hra sa naďalej odohrávala medzi šestnástkami a nič nenasvedčovalo tomu, že by sa zápas mohol skončiť inak než bezgólovou remízou. V 79. minúte sa hostia odhodlali k poslednému striedaniu, ihrisko opustil Mané a na jeho miesto naskočila nová posila, anglický útočník Charlie Austin. Bol to Austinov debut v drese “The Saints” a ako sa neskôr ukázalo, šlo o debut nadmieru vydarený. V 86. minúte poslednýkrát striedal aj Louis van Gaal, dosť prekvapujúco stiahol z ihriska mladého obrancu Camerona Borthwick-Jacsona a na posledné minúty zápasu poslal do hry Adnana Januzaja dúfajúc, že tento mladý belgický záložník spraví rozdiel v zápase. No bol to práve Januzaj, ktorý v 87. minúte nešikovne fauloval Austina pri rohovej zástavke a z nevinne vyzerajúcej štandardnej situácie nakoniec Austin, po vynikajúcom centri od Ward-Prowsea, hlavou rozhodol o tom, že “The Saints” si z Old Traffordu odniesli všetky tri body. Pri góle sa príliš nevyznamenal McNair, ktorý mal za úlohu strážiť Austina, no nechal sa oklamať pohybom iného hráča, Austina nechal osamoteného a ten už nemal problém upratať loptu do siete za chrbát bezmocného Davida de Geu. Červení diabli sa ešte pokúsili o zúfalý nápor v posledných minútach zápasu presunutím Smallinga na hrot. Do takto rozhodenej obrany mohol z brejku skórovať Southampton, de Gea bol však pozorný, Romeua vychytal a udržal nádej aspoň na bod. Z nakopávaných lôpt vyťažili diabli len jednu šancu, v ktorej sa ocitol Januzaj, ten však v dobrej pozícii krížnou strelou netrafil bránu hostí a dal tak bodku za týmto nezáživným futbalovým predstavením.

Manchester United: de Gea, Darmian (60´ McNair), Smalling, Blind, Borthwicj-Jackson (86´Januzaj), Schneiderlin, Fellaini (46´Mata), Lingard, Herrera, Martial, Rooney

lavička: Romero, Varela, Memphis, Pereira

FC Southampton: Forster, Soares, van Dijk, Fonte, Bertrand, Clasie (67´Romeu), Wanyama, Tadič (67´Ward-Prowse), Mané (79´Austin), Targett, Long