Review: Newcastle United vs. Manchester United

31

V 21.kole Premier League narazili na seba Newcastle United a Manchester United, teda mužstvá, ktoré sa nenachádzajú v práve najlepšej forme a ich strelecká forma je na “bode mrazu”. Tento zápas bol však opak pravdou. Diváci videli 6 gólov, 3 góly na obidvoch stranách, a tak sa mužstvá rozišli remízou 3:3. Obidva tímy si pripísali do tabuľky Premier League po jednom bode.
Button - Před zápasem     Manchester United dokázal i napriek nepresvedčivým výkonom zvíťaziť v posledných dvoch domácich stretnutiach. Najskôr zdolali Swansea City a v sobotu sa im podarilo v FA Cupe zdolať Sheffield United, keď Rooney z pokutového kopu v nadstavenom čase zabezpečil postup pre Red Devils do 4. kola FA Cupu, v ktorom sa predstavia na ihrisku Derby County.
     Fanúšikovia Manchestru United čakajú na zlepšenie herného prejavu ich mužstva len márne. O zlom hernom prejave a najmä o útočnej fáze mužstva Louisa van Gaala svedčí fakt, že v posledných desiatich domácich stretnutiach nedokázali červení diabli v prvom polčase streliť gól! Zábery znudených a zadumaných divákov z domácich zápasov na Old Trafford vypovedajú o všetkom.
     Manažér van Gaal zostáva v pokoji a jeho vyjadrenia zostávajú naďalej veľmi sebavedomé. Jeho vyjadrenia ohľadom toho, že mužstvo potrebuje čas a postupne príde zlepšenie, začínajú byť otrepanou frázou a už i tí najvernejší fans tomu prestávajú veriť. V dennej tlači sa každý deň spomínajú možní nástupcovia Louisa van Gaala. Posledný týždeň sa objavili i také mená ako tréner PSG L. Blanc alebo manažér konkurenčného Tottenhamu Hotspurs M. Pochettino. Nasledujúce zápasy, ale najmä výsledky mužstva napovedia, či príde k zmene na pozícii manažéra mužstva alebo nie.
     V zápase s určitosťou nenastúpia zranení Luke Shaw, Antonio Valencia a Marcos Rojo a po zápase so Sheffieldom sa k nim pripojil i Bastian Schweinsteiger, ktorý utrpel zranenie zadného stehenného svalu. Zatiaľ nie je isté, či budú môcť do zápasu zasiahnuť Jones a Young.
     Newcastle United je momentálne v obrovskej kríze. Nachádza na 18. mieste tabuľky, čo znamená zostupové priečky. Navyše sa nepodarilo hráčom “Magpies” streliť gól v posledných štyroch stretnutiach.
    Manchester United by mal potvrdiť rolu favorita v tomto zápase a pripísať si tak ďalšie 3 body do tabuľky, i keď ho nebude určite čakať ľahký zápas, pretože domáci sa pokúsia zlomiť sériu prehier. Prvý vzájomný zápas v tejto sezóne sa skončil na Old Trafford bezgólovou remízou.

Button - První poločas     Pred výkopom zápasu si všetci prítomní na štadióne uctili pamiatku bývalého výborného brankára “Magpies” a českej reprezentácie Pavla Srníčka, ktorý zomrel prednedávnom. Tento zápas bol pre David de Geu jubilejným 200. zápasom v drese Manchestru United. Od úvodu zápasu sa hral ofenzívny futbal, ktorý musel divákov baviť. Červení diabli sa ujali vedenia v 9. minúte, keď Rooney premenil chladnokrvne pokutový kop. 0:1 Po rohovom kope Daleyho Blinda a následnej hlavičke Fellainiho zahral Mbemba rukou, čo si všimol  pozorný hlavný rozhodca Mike Dean a neváhal ukázať na biely bod. Začiatok zápasu bol pre Red Devils netradičný, pretože hráči Newcastle mali prevahu v držaní lopty, pričom v tejto štatistike dominujú práve hráči z Old Trafford. V prvom polčase kombinovali veľmi dobre najmä Herrera, Martial a Young, ktorí hýrili pohybom i kreativitou, i keď to neviedlo k vyloženým šanciam. Zvýšiť na rozdiel dvoch gólov mohol Rooney, ktorého vysunul Lingard po narážačke s Fellainim, ale Rooneyho strela mierila však tesne ľavej tyčky Elliotovej bránky. V nasledujúcej minúte mohol vyrovnať Wijnaldum, ktorý zakombinoval s Perézom, ale skvele zasiahol de Gea. V 32. minúte prišlo k stretu Janmaata a Lingarda, ale píšťalka hlavného rozhodcu zostala nemá. O pár minút neskôr sa radovali červení diabli z gólu po druhýkrát. Včera výborne hrajúci Ander Herrera vysunul kolmicou Rooneyho, ktorý nespanikáril, ale počkal a následne vynikajúco prihral na nabiehajúceho Lingarda, ktorý pomedzi brankárove nohy zvýšil na rozdiel dvoch gólov. 0:2 Domáci sa nechceli s daným stavom zápasu zmieriť a ihneď sa pokúšali odpovedať rovnakou mincou. Najskôr vyslal peknú strelu kapitán domácich Coloccini, ale strela mierila mimo tri tyčky. Onedlho sa dočkali i domáci. Mitrovič vyhral hlavičkový súboj s Fellainim a Blindom. Hlavou sklepol loptu na nabehnutého Wilnajduma, ktorý z voleja znížil na rozdiel jedného gólu. 1:2. Do polčasu sa už skóre nemenilo a hráči odišli do kabín za stavu 1:2.
Button - Druhý poločas     Do druhého polčasu nastúpili obidve mužstvá v nezmenených zostavách. Na úvod druhého polčasu mal “tutovku” Sissoko, ktorý jednou “zasekávačkou” vycvičil Younga so Smallingom, ale opäť sa zaskvel de Gea, ktorý vyrazil strelu na rohový kop. O pár minút sa mohli tešiť opäť hostia, keď Martial prenikol cez niekoľkých hráčov, následne prihral Herrerovi, ktorý jedným dotykom posunul na voľného Lingarda, ale ten trestuhodne vo vyloženej šanci prestrelil bránku, čo v konečnom dôsledku červených diablov veľmi mrzelo. Lingarda nahradil v 64. minúte Memhpis Depay. V 66. minúte sa v šestnástke hostí odohral jeden z mnohých súbojov medzi “ťažkými váhami” Smallingom a Mitrovičom. Po tomto “zápasnickom” súboji sa ocitli obaja hráči na zemi a M. Dean ukázal po druhýkrát na biely bod. Neviem, či tento súboj mal skončiť odpískaním jedenástky, pretože Mitrovič roztrhal Smallingovi dres, ale i Smalling prevliekol Mitrovičovi dres cez hlavu (ako pri bitke v hokeji), čo si všimol rozhodca, a preto sa rozhodol odpískať pokutový kop. Mitrovič preukázal veľké sabavedomie a postavil sa k jeho zahrávaniu. De Gea si vybral zlú stranu a Mitrovič vyrovnal na 2:2. Pár sekúnd po vyrovnávajucom góle vyrobil veľkú “hrubku” hrozne hrajúci Darmian, ale našťastie sa ocitol Wijnaldum v offsajde. I ďalšiu šancu mali domáci, ale Wijnaldum trafil len pred sebou na “päťke” stojaceho Mitroviča. V 79. minúte prenikol po ľavej strane Memhpis, ktorého zblokovaná strela sa dostala k Rooneymu, ktorý neváhal a vstrelil najkrajší gól v sezóne. 2:3 Veľký podiel na tomto góle má Depay. Poistiť vedenie mohol Fellaini po perfektnom centri od Memphisa, ale v 100% šanci trafil hlavou len domáceho brankára. Výborne hrajúci domáci sa nevzdali a bojovali aspoň o bod. Za ich snahu boli odvďačení v 90.minúte, keď Durmmettova strela sa obtrela o Smallinga a skončila v sieti Davida de Geu. 3:3 Pred týmto gólom mohli hostia niekoľkokrát odkopnúť loptu do bezpečia, ale nepodarilo sa im to a za ich laksnosť boli potrestaní. Do konca zápasu sa už skóre nezmenilo a zápas skončil remízou 3:3.
Button - Závěr     Možno povedať, že Manchester United stratil 2 body. S mužstvami ako Newcastle United (i keď predviedli hráči tohto mužstva veľmi dobrý výkon) musia červení diabli každopádne zvíťaziť. V tomto zápase boli ťahúňmi mužstva Rooney, ktorý dva góly vstrelil a na jeden si pripísal asistenciu. Kiežby mu táto strelecká forma vydržala do konca sezóny. Ďalšou oporou mužstva bol navrátilec do zostavy Morgan Schneiderlin. Myšlienku hre Manchestru United dával Ander Herrera, ktorý rozdal niekoľko kolmíc pre svojich spoluhráčov i niekoľko technických “fines” pre divákov. Mužstvo podržal opäť niekoľkými skvelými zákrokmi de Gea. Memhis Depay prišiel na ihrisko ako striedajúci, ale predviedol niekoľko zaujímavých akcií a oživil hru Manchestru United. Na druhej treba niektorých hráčov pokarhať za ich výkony. Matteo Darmian hral veľmi. Už i smerom dozadu nie je tak 100% ako na začiatku sezóny a jeho hre smerom dopredu ani nehovorím. Vôbec nepodporuje útočenie, nábehy uňho neexistujú a na konci zápasu som si všimol, že sa bál zobrať od de Geu. Podľa môjho názoru nemá Fellaini v Manchestri United “čo robiť”. Držať v mužstve hráča, ktorý vyhrá hlavičku (i keď nie vždy), je zbytočné. Dokonca v tomto zápase prehral dôležitú hlavičku s Mitrovičom pri prvom inkasovanom góle a taktiež nepremenil šancu, s ktorou mohol zvýšiť na 4:2. Mužstvo by sa malo poohliadnuť i po ďalšom “stopérovi”, pretože Jones je neustále zranený a Blind nemôže hrať stredného obrancu. Je pomalý, nevyhráva hlavičkové súboje a niekedy chybuje pri obranných zákrokoch. Jeho prednosťou je solídna rozohrávka. Smolný zápas odohral Smalling, ale každý hráč si v priebehu sezóny “vyberie” zápas, ktorý mu nevyjde.
     Počas celého zápasu zaberali kamery Louisa van Gaal, ktorý počas tohto zápasu prejavil viacej emócií ako v jeho doterajšom priebehu na Old Trafford. Asi zistil, že jeho dni na Old Trafford sú zrátané, a preto prežíval tak zápas.
     Môžem povedať, že tento zápas červených diablov ma po dlhej dobe bavil, pretože to nebola tá nudná hra, ktorú predvádzajú v priebehu sezóny. Dokázali sa 3krát gólovo presadiť, ale zase “horala” defenzíva. Newcastle vstrelil 3góly, ale len zásluhou de Geu i nebolo viacej, pretože domáci mali dostatok príležítostí. Na druhej strane možno polemizovať, že keby Lingard a Fellaini premenili svoje šance, tak by si Manchester United odviezol 3 body.
     Už v nedeľu sa predstavia červení diabli na horúcej pôde na Anfield Road. Dúfam, že nadviažu na svoje strelecké prebudenie, ale opäť bude fungovať tá takmer bezchybná defenzíva. Let´s go United!!!

NEWCASTLE UNITED : Elliot – Janmaat, Coloccini (C), Mbemba, Dummett – Colback(80´Gourggran), Tioté (85´Toney) – Sissoko, Wijnaldum, Perez (90´De Jong) – Mitrovič
LAVIČKA:
Darlow, Sterry, Lascelles, Marveaux, Gourggran, Toney, De Jong

MANCHESTER UNITED: De Gea – Young, Smalling, Blind, Darmian – Schneiderlin, Fellaini – Lingard (64´Memhpis), Herrera (74´Mata), Martial – Rooney (C)
LAVIČKA: Romero, McNair, Borthwick-Jackson, Weir, Perreira, Mata, Memhpis

Držanie lopty:
NEWCASTLE UNITED 54% – 46% MANCHESTER UNITED

Strely: NEWCASTLE UNITED 1412 MANCHESTER UNITED

Strely na bránu: NEWCASTLE UNITED 64 MANCHESTER UNITED

Rohy: NEWCASTLE 53 MANCHSTER UNITED

Žlté karty: Tioté – Fellaini, Herrera, Smalling

Červené karty: žiadne

Button - Náš další soupeř      Manchester United sa predstaví v šlágri 22. kola Premier League na Anfield Road proti domácemu FC Liverpool. Tento futbalový “bonbónik” si určite nenechá ujsť žiadny fanúšik The Reds alebo Red Devils. Víťazstvo v tomto derby by aspoň na chvíľku dalo zabudnúť na zlé výkony z posledných zápasov. Výkop stretnutia je 17.1.2015 o 15:05 hod. (SEČ).

zdroj: mautd.com