Review: Manchester United vs Sheffield United

12

Button - Před zápasem

Do tretieho kola FA cupu nám žreb prisúdil výhodu domáceho prostredia a súpera z tretej najvyššej súťaže (League One), Sheffield United. Po úspešnom vstupe do nového roka fanúšikovia očakávali, že Červení diabli nadviažu na zlepšené výkony v zápasoch proti Chelsea a Swansea, a že svojho súpera poľahky porazia. Opak bol však pravdou a nakoniec z toho bolo len chudobné víťazstvo 1:0, o ktorom rozhodol Wayne Rooney z pokutového kopu v 93´minúte zápasu.

Manažér na predzápasovej tlačovej konferencii sľuboval zmeny v zostave, no pravdupovediac, k mnohým zmenám sa neodhodlal. Nastúpilo relatívne skúsené mužstvo, z mladíkov dostal od začiatku priestor len ľavý obranca Cameron Borthwick-Jackson, ktorý nakoniec odohral celý zápas. Ani na lavičku náhradníkov sa nedostali Ashley Young, Morgan Schneiderlin a Micheal Carrick, ktorí majú menšie zdravotné problémy a manažér ich pravdepodobne šetril na dva náročné zápasy na ihriskách súperov (Newcastle a FC Liverpool), ktoré čakajú hráčov United v najbližších siedmych dňoch.

Button - První poločas

V hustom daždi začal zápas výkopom domácich. Úvod bol dosť rozháraný a plný nepresností, v 5. minúte sa s nervami domácich fanúšikov pohral Schweinsteiger keď pridlho otáľal s rozohrávkou vo vlastnej šestnástke. Od 6. minúty prebrali hráči United hru do svojich rúk, niekoľkokrát sa dostali do súperovej šestnástky či už kombinačne alebo individuálnou akciou, ale k zakončeniu nedošlo. V 8. minúte poslal Mata vynikajúci center, no Martial loptu nestihol a k strele sa nedostal. Súper bránil pozorne so všetkými hráčmi pod loptou a hráči United sa len ťažko dostávali cez tento obranný val. V 19. minúte sa uvoľnil Rooney a pokúsil sa o strelu asi z 25 metrov, no lopta šla vysoko nad. O minútu neskôr divákov z letargie prebrala jedna z mála pekných akcií hráčov United, keď sa pomocou niekoľkých rýchlych prihrávok dostali od vlastnej brány až k tej súperovej, Darmian skvele našiel Rooneyho, ktorý obišiel brankára ale brániacemu hráčovi sa podarilo vytlačiť ho zo streleckej pozície a táto akcia opäť skončila bez ohrozenia súperovej brány. V 22. minúte pohrozil aj náš súper keď po nebezpečnom centri musel Darmian upratať loptu na roh. Celkovo sa hráči Sheffieldu do šancí nedostávali, boli to len také náznaky ako napríklad v 26. minúte keď poslal Fellaini nedôraznú prihrávku na Matu, ktorý sa nechal predskočiť a hrozil z toho protiútok, všetky náznaky šancí však spoľahlivo likvidoval Smalling. V 35. minúte hľadal Herrera kolmou prihrávkou v šestnástke Rooneyho, no rodiacu sa superšancu zlikvidoval brankár hostí včasným vybehnutím. O chvíľu sa zas v šanci po Blindovej prihrávke ocitol Schweinsteiger, Bastiho však zradilo spracovanie. Ďalšia možnosť skórovať sa naskytla hráčom United v 44. minúte, keď hráč hostí zahral rukou vo vzdialenosti asi 25 metrov od brány. Rozhodca Moss nariadil priamy kop, ku ktorému sa postavila dvojica Mata-Rooney. Zodpovednosť na seba vzal opäť raz kapitán tímu Rooney, jeho strela však smerovala len do múru. Poslednou šancou prvého polčasu bola nepresná strela Daleyho Blinda po nacvičenom signále. Doma s Liverpoolom to Daley trafil oveľa lepšie.

Button - Druhý poločas

Prvých 15 minút druhého polčasu strávili diváci sledovaním bezduchých prihrávok domácich hráčov, bolo tam aj niekoľko pokusov o centre ale tie snáď ani nestoja za zmienku. Fellaini sa v druhom polčase posunul vyššie ale zmena v našej hre nenastala. Výsledkom tejto ofenzívnej nemohúcnosti bol pokus o zmenu v podobe dvojitého striedania. Herreru a Matu nahradilo duo Memphis-Lingard. Striedania boli signálom k oživeniu krídelnej hry. Martial sa presunul na hrot a Rooney sa o niečo stiahol. Mnoho zmien na papieri, v hre však takmer žiadna. V 66. minúte vystrašil brankára hostí prudkou strelou z diaľky Memphis, za čo mu diváci „poďakovali“ potleskom v stoji, išlo však skôr o ironický potlesk nakoľko v druhom polčase čakali na strelu 20 minút, čo je v zápase proti súperovi z League One naozaj úbohé. Nehovoriac o tom, že priestor brány hráči United nedokázali trafiť celých 69 minút zápasu, kedy sa to konečne podarilo Darmianovi. Išlo však o slabú strelu po krkolomnej akcii, s ktorou si brankár hostí hravo poradil. Obrana súpera nepoľavovala, a tak došlo aj k tretiemu striedaniu, kedy nevýrazného Fellainiho v 78. minúte nahradil Andreas Pereira. Už po troch minútach na ihrisku sa Pereira vytiahol krásnou časovanou prihrávkou, ktorou našiel Lingarda na pravom krídle, Jesse sa okamžite snažil poslať do šance Martiala no toho obetavo zablokovali brániaci hráči Sheffieldu. Odrazenú loptu sa na hranici šestnástky snažil zakončiť Schweinsteiger, dostal sa však do súboja s protihráčom a po tomto súboji zostal ležať na trávniku s bolestivou grimasou. Bastian nakoniec zápas so sebazaprením dohral, no jeho štart v ďalšom zápase je kvôli zraneniu kolena otázny. Tesne pred koncom riadneho hracieho času bol faulovaný Martial. Priamy kop zahral vynikajúco Pereira, hoci nenašiel spoluhráča, odrazená lopta sa dostala k Martialovi, ktorý z úrovne bieleho bodu vystrelil na bránu, strelu však opäť zblokoval obetavý hráč hostí. Rozhodca Moss nastavil 6 minút, 6 minút teda zostávalo hráčom United na to aby sa vyhli blamáži v podobe domácej remízy s treťoligistom. V 3. minúte nastavenia sa po nevinne vyzerajúcej akcii dostal Memphis do úniku na ľavom krídle, prešprintoval obrancu a dostal sa do šestnástky, kde ho zbytočným sklzom zastavil záložník hostí Hammond. Rozhodca stretnutia Jonathan Moss neváhal a ukázal na biely bod. Penalta bola podľa môjho názoru odpískaná správne nakoľko Hammond zreteľne zasiahol Memphisovu ľavú nohu. Išlo o zbytočný zákrok keďže napriek tomu, že Memphis bol už v pokutovom území, nebol v ideálnej pozícii na to aby ohrozil bránu či vymyslel finálnu prihrávku. Bezchybne fungujúca obrana Sheffieldu napokon predsa len spravila chybu, ktorá ich stála možnosť opakovaného zápasu na domácej pôde. Zodpovednosť na svoje plecia zobral kapitán tímu Wayne Rooney, pokutový kop s prehľadom premenil a zabezpečil tak svojmu mužstvu postup do ďalšieho kola po víťazstve 1:0.

MANCHESTER UNITED: de Gea – Darmian, Smalling, Blind, Borthwick-Jackson – Schweinsteiger, Fellaini (78´Pereira) – Mata (60´Memphis), Herrera(60´Lingard), Martial – Rooney

Lavička: Romero, Varela, McNair, Lingard, Pereira, Memphis, Keane

SHEFFIELD UNITED: Long – Brayford, Edgar, Collins, McEveley (78´Reed) – Coutts, Hammond, Basham, Woolford – Sharp (64´Flynn), Sammon (91´Done)

Lavička: Howard, Campbell-Ryce, Reed, Adams, Done, Baxter, Flynn

Držanie lopty: Manchester United 71% – 29% Sheffield United

Strely: Manchester United 11 – 2 Sheffield United

Strely na bránu: Manchester United 2 – 1 Sheffield United

Rohové kopy: Manchester United 5 – 1 Sheffield United

Fauly: Manchester United 6 – 13 Sheffield United

Hralo sa bez kariet

Button - Závěr

Jediným pozitívom zápasu je postup do ďalšieho kola. Manchester United doslova utrpel víťazstvo, ktoré mu daroval súper zbytočnou penaltou, inak to bolo naozaj nezáživné a nudné predstavenie. Manažér sa vrátil k nefungujúcemu a strnulému systému 4-2-3-1, kde úlohu playmakera v prvom polčase zastával Marouane Fellaini, ktorému táto pozícia nesedí, o čom sme sa mali možnosť presvedčiť už niekoľkokrát. V druhom polčase sa síce posunul vyššie ale pre našu hru to nemalo veľký význam. Súper bol v ofenzíve bezzubý preto to chcelo postaviť o niečo ofenzívnejšie. Problém vidím hlavne v ofenzívnej hre krajných obrancov, ktorí naozaj len sporadicky vypomáhali v útočnej fáze. Proti súperovi, ktorý sa v jedenástich zatiahne pod loptu je hra krajných obrancov kľúčová. Bez dlhodobo zranených hráčov (Shaw, Rojo, Valencia) naša krídelná hra trpí. Čiastočne ju oživil Ashley Young v zápase so Swans, bez neho to však bolo proti Sheffieldu ešte ťažšie. Problém na krídlach je aj v tvrdohlavom nasadzovaní hráčov, ktorí hrajú cez nohu, t.z. Mata ako ľavák vpravo, Memphis a Martial ako praváci naľavo. Krídla sa k strelám po prechode na os ihriska nedostávajú keďže sú zdvojovaní či ztrojovaní a pri viaznucej spolupráci s krajnými obrancami je naša šanca na kvalitnú finálnu prihrávku či ohrozenie brány z krídelného priestoru naozaj minimálna. Problémov na riešenie je v našom mužstve viac, dúfajme, že v nasledujúcich dňoch vedenie tímu zapracuje na ich odstránení aby sme podobne mdlé výkony nášho mužstva už nemuseli sledovať.