Review: CSKA Moskva vs. Manchester United

10

Manchester United sa predstavil v treťom zápase skupinovej fázy Champions League na ihrisku CSKA Moskva. Vo veľmi chladnom moskovskom počasí sa skončil zápas nerozhodne 1:1.
Button - Před zápasem     Po trojtýždňovej odmlke spôsobenej reprezentačnou prestávkou a víkendovými ligovými stretnutiami sa vrátila na scénu a televízne obrazovky Champions League. Manchester United sa predstaví v hlavnom meste Ruska proti ruskému vicemajstrovi CSKA Moskva. Úvodné dve kolá tejto skupiny naznačujú, že všetky štyri mužstvá budú mať reálnu šancu na postup a o dvoch postupujúcich sa rozhodne až v poslednom kole základných skupín Champions League. Všetky štyri mužstá zaznamenali jedno víťazstvo a jednu prehru.
     CSKA Moskva stratil v rámci doterajšieho priebehu ruskej Premier Ligy len 4 body, čo svedčí o ich výbornej forme. V prvom kole prehrali na ihrisku VfL Wolfsburg, ale v druhom kole si napravili reputáciu a zvíťazili nad PSV Eindhoven. Trénerom domáceho mužstva je skúsený Leonid Slutsky, ktorý disponuje kvalitným mužstvom. Medzi najväčšie „hviezdy“ patria brankár Igor Akinfeev, Alan Dzagoev a útočná dvojica Seydou Dumbia a Ahmed Musa. V domácom mužstve pôsobí i bývalý hráč Manchestru United Zoran Tošič, ktorý sa na Old Trafford nedokázal presadiť. CSKA Moskva hrá domáce zápasy na štadióne Arena Khimki s kapacitou 18 636 miest.
       Manchester United predviedol cez víkend výborný kolektívny výkon na „horúcej“ pôde proti FC Everton, keď dokázal zvíťaziť rozdielom triedy 3:0. Výborný výkon predviedol najmä Ander Herrera. Louis van Gaal avizoval, že nemá veľa dôvodov robiť veľa zmien v základnej zostave, napriek tomu urobil 2 zmeny. Na pravom kraji obrany nahradil Antonio Valencia talianskeho reprezentačného „beka“ Mattea Darmiana. Stopérska dvojica zostala bezo zmeny a to znamenalo, že Daley Blind zostal opäť len lavičke náhradníkov a po boku Chrisa „Mike“ Smallinga sa objavil Phil Jones. Stredová formácia nastúpila v rovnakom zložení ako proti FC Everton. Príležitosť v základnej zostave dostal Jesse Lingard, ktorý nastúpil namiesto Juana Matu. Juan Mata odohral toho v poslednej dobe strašne veľa v Manchestri United i v španielskej reprezentácii, a tak dal Louis van Gaal šancu Lingardovi.
     Manchester United má veľmi pekné spomienky na Moskvu. V roku 2008 tam dokázal v čisto anglickom finále proti Chelsea Londýn získať trofej Ligy majstrov. Zápas sa skončil nerozhodne 1:1. Ani predĺženie neprinieslo rozuzlenie, a tak o víťazovi rozhodoval až jedenástkový rozstrel, v ktorom rozhodli o svojom triumfe hráči z Old Trafford.
Button - První poločas     Prvý polčas zo strany hostí sa nedá ohodnotiť inak ako hrozný! Hráčom Manchestru United chýbal pohyb, kreativita, schopnosť prejsť cez hráča a ďalšie atribúty hry. Na čo je držanie lopty takmer 70% a „milión“ prihrávok, keď nedokážu vyprodukovať ani jednu strelu na bránu alebo si vypracovať vyloženú príležitosť (jednu strelu vyslal Antony Martial, ale tá nesmerovala však medzi tri tyče brány Akinfeeva). V prvom polčase nemožno opísať pozitívne ani jeden svetlý moment v hre hráčov z Old Trafford. Možno len vyzdvihúť Davida de Geu, ktorý dokázal „vyškriabať“ na roh strelecký pokus domáceho Musu v 30. minúte a v druhom prípade sa mu podarilo vystihnúť strelu Eremenka pri „pri jedenástke“ (, ktorá sa zahrávala v 15. minúte po ruke Antonyho Martiala), ktorú vyrazil na tyčku. Avšak lopta sa od tyčky odrazila priamo do jeho nôh a od jeho nôh smerovala lopta priamo na dorážajúceho Doumbiu, pre ktorého už nebol problém rozvlniť sieť a dostať domáce mužstvo do vedenia. 1:0 To bolo všetko i zo strany hostí, a tak sa prvý polčas skončil 1:0 pre domáce mužstvo.
Button - Druhý poločas     Od začiatku druhého polčasu nastúpil do zápasu M. Fellaini, ktorý nahradil v prvom polčase nevýrazného Bastiana Schweinsteigera. Hosťujúci hráči začali druhý polčas rovnako ako vyzerala ich hra počas celého prvého polčasu. „Posledným klincom do rakvy“ mohlo pre hostí nastať v momente, ak by hlavný rozhodca odpísal druhú „jedenástku“, nakoľko Marcos Rojo zahral v šestnáske rukou, ale tento moment zostal bez povšimnutia hlavného rozhodcu i jeho asistentov. Od 60. minúty sa začala hra „Červených diablov“ trochu zlepšovať. Hru dirigoval Ander Herrera, ktorý si neustále pýtal loptu od spoluhráčov, rozohrával, snažil sa prekonať obranný val domácich rýchlymi narážačkami najmä s Antoniom Valenciom. Prvá ich kombinácia skončila hlavičkovým zakončením dovtedy neviditeľného Rooneyho, ktorý hlavičkoval však priamo do rukavíc brankára Akinfeeva. Domáci sa v druhom polčase zamerali najmä na bránenie a snažili vyrážať do rýchlych protiútokov. Nedokázali si však vypracovať vyloženejšiu príležitosť. Spomenúť možno strelu priehlavkom od Eremenka, ale strela smerovala priamo na Davida de Geu. V 65. minúte prišlo vyrovnanie po peknej narážačke Herreru s Valenciom, ktorý dokázal presným centrom nájsť na „bielom bode“ nabiehajúceho Martiala. Antony Martial sa pekne položil do hlavičky a od tyčky skončila lopta v bránke. 1:1 Od tohoto momentu sa hra ešte väčšmi spomalila z obidvoch strán a vyzeralo na to, že obidve mužstvá sú spokojné s daným výsledkom. Síce mali hráči Manchestru United územnú prevahu, ale nedokázali si vypracovať možnosť na strelenie rozhodujúceho gólu. Zápas sa skončil nerozhodne remízou 1:1
Button - Závěr     Manchester United nepredviedol ešte ani v jednom z troch vystúpení v Champions League výkon hodný mena Manchestru United. Vo včerajšom zápase chýbal hráčom najmä pohyb a priamočiara hra. Svoj debut v Champions League zažil Lingard, ale ani on nedokázal posunúť hru „diablov“ na vyšší level. Myslím si, že miesto Antonyho Martiala je na hrote útoku. Viem, že „Wazza“ je kapitán a najlepší strelec v histórii Albionu, ale jeho výkony sú podpriemerné. Na poste podhrotového hráča má svoje miesto Ander Herrera, tak uvidíme, či bude mať Louis van Gaal odvahu a posadí Rooneyho na lavičku náhradníkov. Nechcem naňho nadávať, len dúfam, že by ho to možno nakoplo a zlepšil by svoje výkony. Tento stredajší výkon by určite v nedelňajšom derby na „City“ nestačil. Mužstvo a tréneri majú do nedele dostatok času, tak verím, že dobre zregenerujú a podajú minimálne tak dobrý výkon ako v zápase s FC Everton. Na záver by som si dovolil len myšlienku od Ria Ferdinda, ktorá dosť vystihuje súčasné mužstvo z Old Trafford:“ Zvláštnosťou pre fanúšika United je, ktorý tím sa to v ďalšom zápase vlastne predstaví? Bude to ten, čo sa prechádza, alebo ten, čo hral proti Evertonu?“
CSKA MOSKVA: Akinfeev – Fernandes, V. Berezutski (A. Berezutski), Ignashevich, Schennikov – Tošič, Wernbloom, Dzagoev (87´Cauna), Musa, Eremenko (83´Panchenko) – Doumbia
LAVIČKA: Chepchugov, A. Berezutski, Panchenko, Nababkin, Cauna, Milanov, Golovin

MANCHESTER UNITED: De Gea – Valencia, Jones, Smalling, Rojo (63´Blind) – Schneiderlin, Schweinsteiger (46´Fellaini) – Lingard (80´Memphis), Herrera, Martial – Rooney (C)
LAVIČKA:  Romero, Darmian, Blind, Carrick, Memphis, Mata, Fellaini

HLAVNÝ ROZHODCA: Carlos Velasco Carballo
Button - StatistikaDržanie lopty: CSKA MOSKAVA 28%72% MANCHESTER UNITED

Strely: CSKA MOSKVA 7 7 MANCHESTER UNITED

Strely na bránu: CSKA MOSKVA 43 MANCHESTER UNITED

Rohy: CSKA MOSKVA 31 MANCHSTER UNITED

Fauly: CSKA MOSKVA 911 MANCHESTER UNITED

Žlté karty: Wernbloom 91´- Martial 14´, Ander Herrera 80´, Fellaini 90´

Červené karty: žiadne

Button - Náš další soupeř     V ďalšom zápase privíta Manchester United na domácom ihrisku mestského rivala a momentálneho lídra Premier League Manchester City. Manchesterské derby bude určite najsledovanejším víkendovým zápasom zo všetkých európskych líg. Víťazstvom sa môžu „Červení diabli“ posunúť na prvé miesto Premier League, kde by nahradili svojho mestského rivala, ktorý disponuje obrovskou ofenzívnou silou i napriek tomu, že je zranená ich najväčšia útočná hrozba Sergio „Kun“ Aguero. Určite si nenechajte ujsť tento zápas. Zápas má výkop 25.10.2015 o 15:05 hod. (SEČ).