Review: Manchester United vs. Newcastle 0:0

28

Manchester United nedokázal vo svojom druhom domácom zápase v rámci Premier League po celozápasovej územnej prevaha prekonať brankára Tima Krula a remizoval len 0:0.

Button - Před zápasem
V druhom domácom zápase nového ročníku Premier League sa na ihrisku Old Trafford predstavilo mužstvo Newcastle United. Mužstvo „Magpies“ vedie skúsený manažér Steve McCleran, ktorý pôsobil i v Manchestri United ako asistent Sira Alexa Fergusona. Hosťujúci hráči získali v úvodných dvoch stretnutiach len bod za remízu so Southamptonom, a preto mali v úmysle sa postarať o prekvapenie a pripísať si prvé víťazstvo proti favoritovi úvodného zápasu 3. kola Premier League.
V základnej zostave sa konečne objavila hrajúca legenda nemeckého futbalu Bastian Schweinsteiger, ktorý do mužstva prišiel pred sezónou z Bayernu Mníchov. V základnej zostave nahradil Michaela Carricka. V predošlých stretnutiach nastúpil vždy ako striedajúci hráč a zakaždým dokázal hru Red Devils spresniť a upokojiť. Zbytok základnej zostavy je rovnaký ako v utorňajšom zápase 4. predkola Ligy Majstrov. V bránke sa opäť objavila argentínska reprezentačná jednotka Sergio Romero. David de Gea zostal len v pozícii diváka.

Button - První poločas
Výkop zápasu mali hráči Newcastlu United, ktorí boli však prvých 20. minút na „uterák“ a pod obrovským tlakom domácich hráčov. Na Old Trafford i na televíznych obrazovkách mohli konečne vidieť fanúšikovia Red Devils futbal, na ktorý boli zvyknutí z čias, kedy mužstvo viedol Sir Alex Ferguson. Domáci sršali obrovskou aktivitou. Tempo hry určoval najmä Bastian Schweinsteiger. Pri niektorých útočných akciách „zaplesalo“ srdiečko nie jednému fanúšikovi domácich. Opäť sa predvádzal v „Divadle snov“ útočný, kreatívny futbal, do ktorého sa zapájali všetci hráči United okrem Sergia Romera. Ale pekne poporiadku. Už v 3. minúte vyslal Memphis Depay prvú strelu na bránu Tima Krulu, ktorý s ňou nemal žiadne problémy. Ihneď v nasledujúcej minúte vyslal Adnan Januzaj milimetrovou prihrávkou medzi obrancami Wayna Rooneyho do vyloženej šance, ale čiarový rozhodca signalizoval ofsajd. Ako ukázal opakovaný záber, o ofsajd sa nejednalo. Hráči Manchestru United „bušili“ na bránu hostí, ale bez výsledného efektu. Juan Mata zahrával v 11. minúte „štandartku“ zo sľubnej pozície. Dokázal prestreliť múr, ale Tim Krul strelu kryl. Najväčšiu šancu z úvodného tlaku „spálil“ Juan Mata, ktorý asi z 10 metrov strieľal na bližšiu žrď, ale opäť nedokázal prekonať bezchybného brankára hostí. Po tejto šanci vyslal peknú strelu z otočky ešte Wayna Rooney po peknej prihrávke od Luka Shawa. Strela smerovala však priamo do rukavíc brankára. Od tohto momentu tlak domácich opadol, hostia sa osmelili a snažili sa vyrážať do protiútokov. Najväčšiu príležitosť „Magpies“ mal v 23. minúte útočník Mitrovič, ktorý hlavou po centre z pravej strany opečiatkoval brvno Sergia Romera. V ďalších minútach bolo na obidvoch stranách viacero nepresností a väčšina striel bolo zblokovaných a z následných rohových kopov „nezapršalo“. Do konca polčasu sa už nič viac zaujímavejšieho neudialo.

Button - Druhý poločas
Začiatok druhého polčasu sa vôbec nepodobal na úvod prvého polčasu. Domácim chýbal pohyb, hra bola pomalá a v útočnej fáze chýbala fantázia a snaha vymyslieť niečo prekvapivé. Louis van Gaal reagoval na túto situáciu vystriedaním Bastiana Schweinsteigera, na ktorom bola vidno únava a už nedirigoval hru United tak výrazne ako v prvol polčase. Nahradil ho Michael Carrick. Neskôr prišiel podporiť ofenzívu i Javier „Chicharito“ Hernandez. V 73. minúte po peknej spolupráci Schneiderlina a Rooneyho zakončoval Juan Mata, avšak mal to na svojej slabšej “pravačke“ a lopta skončila nad bránou. O tri minúty neskôr zaspomínali na svoju spoluprácu z čias v tíme Souphamptonu Shaw a Schneiderlin, ktorý Shawovi krásne „pätičkou“ priťukol loptu a ten z prvej vyslal prízemnú strelu na bránu. Ani táto spolupráca a zakončenie neskončilo úspešne. Obrovskú príležitosť skórovať mal „Chicharito“, ktorý si výborne spracoval odrazenú loptu v „šestnástke“ po strele Juana Matu, ale skvele po jeho strele ľavačkou zakročil Tim Krul. V 90. minúte trafil Chris Smalling hlavou ľavú tyč po rohu Memphisa Depaya. Hostia mali šťastie, ale z následného protiútoku mohli rozhodnúť zápas vo svoj prospech. Nedokázali však využiť prečíslenie a striedajúci Cissé naložil zle s danou situáciou. V nastavenom čase mohol ešte prevrátiť misky váh na stranu domácich Michael Carrick, ale jeho „volej“ bol opäť tečovaný mimo bránu. Zápas skončil 0:0!

Button - Závěr
Hráči začali stretnutie vo veľkom štýle a predvádzali krásny futbal. Neskôr sa hra vyrovnala a mali šťastie, že sa hostia nedostali do vedenia po hlavičke Mitroviča. V druhom polčase bolo tempo hry poznateľne pomalšie. Domácim chýbalo i kúsok šťastia v niektorých momentoch. Najväčší problém hráčov United je v premieňaní šancí. Pozitívom je, že i v treťom zápase Premier League si udržali čisté konto. Konečne sa predviedol v lepšom svetle i „Wazza“, ale ešte to má ďaleko od ideálu. Memphis Depay zistil dnes, že je veľký rozdiel medzi Bruggami a tímami Premier League. V utorok si robil na ihrisku, čo chcel, ale to diametrálne odlišný výkon. Veľa kazil, snažil sa o „parádičky“, ktoré však kazil a tým často strácal loptu a nedarili sa mu ani prieniky. Ešte jedna vec k Memphisovi. Na to, že v minulom roku skóroval sedemkrát z priamych kopov v holandskej lige, zatiaľ som z jeho zahrávania štandartiek veľmi sklamaný. Možno sa by sa k ich zahrávaniu mal vrátiť Rooney alebo by to mohol skúsiť Schweinsteiger.

Základná zostava MANCHESTER UNITED: Romero – Darmian (VALENCIA 77´), Smalling, Blind, Shaw – Schneiderlin, Schweinsteiger (CARRICK 59´) – Mata, Januzaj (CHICHARITO 67´), Memphis – Rooney (C)

LAVIČKA: Johnstone, McNair, Valencia, Carrick, Ander Herrera, Young, Chicharito

Základná zostava NEWCASTLE UNITED: Krul – Mbemba, Taylor, Collocini, Haidara – Colback, Anita – Perez (TIOTÉ 78´), Wijnaldum, Obertan (THAUVIN 69´) – Mitrovic (CISSÉ 88´)

LAVIČKA: Darlow, Williamson, Tioté, De Jong, Aarons, Thauvin, Cissé

Góly: žiadne
Žlté karty: Darmian (19.min), Shaw(70.min) – Haidara (22.min), Obertan (57.min)
Hlavný rozhodca: Graig Pawson
Čiaroví rozhodcovia: L. Betts, S. Burt
Štvrtý rozhodca: K. Friend
Držanie lopty: 70% – 30%
Strely na bránu: 8:0
Rohy: 11:5

Button - Náš další soupeř
V ďalšom zápase sa Manchester United predstaví na ihrisku CLUB BRUGGY FV. Bude sa hrať odveta 4. predkola Ligy Majstrov. Manchester United si z prvého domáceho stretnutia privezie náskok 3:1, o ktorý sa postaral najmä Memphis Depay dvomi nádhernými gólmi a striedajúci Marouane Fellaini . Domáci hráči vyrukujú určite od začiatku útočnou hrou, čím sa budú snažiť zmazať dvojgólové „manko“. Verím, že hráči Red Devils vstrelia úvodný gól zápasu a v pokoji si postrážia postup do skupinovej zápasy Ligy Majstrov, v ktorej by sa radi objavili po ročnej odmlke.

Review sepsal Jaro7

Predchádzajúci článokJanuzaj sa cíti silnejší
Ďalší článokHodnotenie hráčov: Manchester United vs. Newcastle
Ruud36
Je mi 28 let a pracuji v Praze na úřednické pozici ve státní správě. Manchesteru United jsem začal fandit zhruba v sezoně 1999/2000. V tu dobu jsem začal na PC hrát fotbalové manažery a nějakým způsobem mi k srdci strašně přirostl Manchester United a rychle jsem si oblíbil hráče, jako byli Beckham, Giggs, Scholes, Neville. Vyloženě oblíbeného hráče nemám, pokud bych měl ale z celé historie United vybrat jednoho hráče, tak by to byl Ruud van Nistelrooy.