Review: Manchester United vs. Tottenham Hotspur

94

Manchester United vyhral vo svojom prvom ligovom zápase novej sezóny 2015/2016 nad Tottenhamom Hotspur tesným, ale cenným výsledkom 1:0.

Červení diabli vyhrali po vlastnom góle anglického obrancu Kylea Walkera, ktorý sa snažil vypichnúť loptu Wayneovi Rooneymu, no nešťastne si ju v behu kopol do vlastnej brány, čím domácemu tímu po náročnom a takticky zviazanom zápase pomohol zabezpečiť prvé tri dôležité body v ligovej tabuľke.
Button - Před zápasemV tomto zápase nastúpili viaceré nové posily zo strany United, ktoré sa prezentovali naozaj veľmi solídnymi výkonmi. Najmä argentínsky brankár Sergio Romero predviedol pár fantastických zákrokov a rovnako svoj potenciál ukázal Matteo Darmian, či Morgan Schneiderlin. V útoku bol veľmi aktívny, doslova až premotivovaný Memphis Depay. A do zápasu nakoniec zasiahol aj skúsený nemecký reprezentant Bastian Schweinsteiger. V bráne hostí nahradil zraneného Huga Llorisa holandský brankár Michel Worm. Louis Van Gaal začal tento ťažký duel s taktickejším rozostavením 4-2-3-1.

Button - První poločasZápas začal veľmi pomaly z oboch strán, no už po piatich minútach hry mohol Romera prekonať talentovaný Harry Kane, ktorý sa oblúčikom pokúšal streliť prvý gól tohto ligového ročníka, ale mieril tesne nad bránu argentínskeho brankára United. To bola asi jediná šanca tohto anglického útočníka ku ktorej ho obrana diablov počas zápasu pustila. Ďalšiu šancu mali opäť hostia, kedy šikovný Christian Eriksen obišiel statickú defenzívu United a pokúsil sa ohroziť domácu bránou dlhou strelou, ktorej však chýbala väčšia presnosť. Tottenham mal na začiatku zápasu loptu omnoho viac na svojich kopačkách a skórovať mohol aj obranca ,,kohútov” Walker, ktorého krásnou prihrávkou našiel Eriksen, no Romero predviedol fantastický blok. Hráči United sa po tomto nátlaku zobudili a prvý gól mohol prísť po strele Ashleyho Younga, ktorého skvelou prihrávkou do behu našiel Memphis Depay, ale Vorm jeho strelu po zemi blokoval. Výkon zo strany United bol takticky dosť zviazaný a v niektorých častiach hry mali diabli problém s efektívnym rýchlym prechodom do útoku, ktorí podporovali hlavne Juan Mata, Memphis Depay a Ashley Young, no stredová línia zložená z dvojice Carrick – Scheiderlin pôsobila až veľmi defenzívnym dojmom. Vybojovali veľa dôležitých súbojov a operovali na veľkom priestore ihriska, no podpora ofenzívny bola v tomto prípade slabšia a chýbala štipka kreativity, či moment prekvapenia fantastickou prihrávkou, alebo rýchlou kombináciou za obranu Spurs. Skvelá akcia prišla po chybe obrany hostí, kedy loptu zachytil Juan Mata a nádherne vysunul Memphisa Depaya, ktorý prihrávkou do behu na pravej strane ihriska vysunul zbiehajúceho si z druhej strany Ashleyou Younga. Ten loptu potiahol po pravej strane ihriska a výbornou loptou našiel Rooneyho pred bránou Spurs a osamotením Vormom, no skôr ako si Wazza loptu stihol prehodiť na silnejšiu pravú nohu, tak mu ju nešťastne do vlastnej brány vypichol a nakopol obranca Kyle Walker.

V tomto zápase bola vidieť na hráčoch United určitá nervozita, pociťovali tlak a z toho potom vznikala veľká opatrnosť na ich kopačkách, keďže tie očakávania fanúšikov, médií a celej futbalovej verejnosti bola obrovská. Nový známy sponzor a hlavne noví hráči zažili svoj debut. Old Trafford hostil úvodný zápas novej sezóny a všetky oči nielen v Anglicku sledovali tento zápas v Divadle Snov. Diabli sa však po svojom prvom góle upokojili a začali hrať svoju hru. Gól rovnako upokojil domáce hľadisko, ktoré počas zápasu vytvorilo na štadióne skutočne fantastickú atmosféru. To sa odrazilo aj na hracej ploche kedy Manchester United v tejto časti zápasu kontroloval tempo a vývoj hry. Ďalší gól mohol pridať Juan Mata, ale jeho strela smerovali tesne mimo pravého dolného rohu brány Vorma.

Button - Druhý poločasPrvých 15 až 20 minút druhého polčasu nebolo pre fanúšikov obidvoch tímov veľmi zaujímavých, pretože tímy nedokázali naskočiť do takého tempa ako v prvom polčase. Objavilo sa veľa nepresností a celá hra sa odvíjala väčšinou času v strede ihriska. Aj z toho dôvodu nasledovali v oboch tímoch striedania a do hry namiesto skúseného Michaela Carricka nastúpil Bastian Schweinsteiger, ktorého Old Trafford privítal búrlivým potleskom. Skúsený Basti mal na ihrisku vypomôcť domácemu tímu diktovať tempo hry a organizovať hru, pričom United si až do takmer 65 minúty nedokázali vypracovať nebezpečnejšiu priamu strelu na bránu Tottenhamu. Tú poslal na bránu Vorma strelou po zemi Ashley Young, no holandský brankár sledoval letiacu loptu, ktorú zachytil. O rozhodnutie zápasu sa pokúsil aj kapitán Wayne Rooney, ktorý nebol hrou svojho tímu veľmi zabezpečený gólovými prihrávkami, no nepodarilo sa mu to. Do šance ho dostal výborne hrajúci taliansky obranca Matteo Darmian, no Rooney vo vzduchu loptu dobre netrafil. Vidieť, že kapitán diablov sa potrebuje dostať do hernej pohody. V druhej časti druhého polčasu prebral hru na svoje kopačky Tottenham, ktorý dvakrát v priebehu pár minút ohrozil bránu Sergia Romera, ktorý chytil 2 veľké gólové príležitosti hráčov Spurs, ktorí mohli vyrovnať. Následne výborným zákrokom vymazal inak neviditeľného Harryho Kanea stopér domácich Chris Smalling, ktorý predviedol v obrane dobrý výkon. O vyrovnávajúci gól sa ešte pokúsil dlhou strelou Eriksen, ale rozchytaný Romero bez väčších problémov loptu vo vzduchu chytil.

Treba úprimne povedať, že ,,kohúti” si za svoj výkon v druhom polčase možno vyrovnávajúci gól zaslúžili, no ako sa hovorí v Anglicku: ,,Kráľovná sa nebude pýtať, že ako hrali, ale koľko hrali” a v tomto úvodnom zápase bol z celkového hľadiska určite dôležitejší výsledok ako samotný výkon. ,,Bol to jeden z tých zápasov, kedy výsledok bol viac ako výkon” ako by kedysi povedal nezabudnuteľný Škót Sir Alex Ferguson, no Manchester United si na svoje konto pripísal veľmi tri dôležité ligové body a nasleduje piatkový zápas v Aston Ville. Tam musia hráči United zlepšiť svoj celkový herný výkon, dostať sa do zápasovej pohody a potvrdiť svoje veľké ambície v úvode novej sezóny.

Manchester United:
Romero , Darmian. Smalling , Blind , Shaw, Schneiderlin, Carrick, Mata, Depay, Young, Rooney

Do hry z lavičky prišli:  Valencia, Schweinsteiger, Herrera

Tottenham Hotspur: Vorm, Walker, Alderweireld, Vertonghen, Davies, Dier, Bentaleb, Chadli, Eriksen, Dembele, Kane

Do hry z lavičky prišli: Mason. Lamela, Alli

Bez názvuzdroj štatistík: Skysports.com

Predchádzajúci článokPhil Jones mimo na tři týdny
Ďalší článokNoví chlapci očarili Smallinga
Marky
Mám 29 rokov a pracujem v oblasti veľkoobchodného a reklamného manažmentu. United sledujem od roku 1998 a medzi mojich najobľúbenejších hráčov patrí zlatá generácia z Class of 92 na ktorej som od detstva ešte ako mladý futbalista vyrastal, ale aj Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Nemanja Vidič, či Patrice Evra. Mojím veľkým vzorom v mnohých veciach a životných skúsenostiach je legendárny manažér Sir Alex Ferguson. United obdivujem kvôli bohatej histórii, slávnym legendám a klubovým tradíciam. Fanúšikovskej činnosti spojenej s vedením fanstránky, organizáciou zrazov a výjazdov na futbal do Anglicka sa venujem približne od roku 2007, pričom od roku 2010 prevádzkujem svoj vlastný projekt Devilpage.cz & Devilpage.sk, ktorý chcem neustále posúvať na vyšší level. Mojou najväčšou výzvou je spájať komunitu českých a slovenských fanúšikov Manchesteru United a podporiť tak základňu fanúšikov slávneho klubu z Old Trafford.