Review zo zápasov s Barcelonou a PSG v 5 bodoch

12

Počas tohto týždňa odohral Manchester United posledné dva prípravené zápasy v rámci amerického turné a to proti Barcelone a PSG. Keďže sme po týchto zápasoch nepriniesli pravidelnú rubriku po zápasového review, tak som sa rozhodol pre tento príspevok, ktorý nám priblíži 5 vecí, ktoré sa ukázali v týchto zápasoch ako tie pravdepodobne najpodstatnejšie. Samozrejme v blížiacich sa ,,ostrých“ súťažných zápasoch v rámci Premier League a ostatných pohárov sa naši verní čitatelia a návštevníci stránky môžu tešiť na pravidelné zápasové rubriky ako sú preview, review a hodnotenie hráčov.
DF2AB2A26F4249318F5F320BD712FFB5.ashx
Najskôr si priblížime 5 vecí zo zápasu proti Barcelone, ktorí hráči Manchesteru United zvládli po solídnom výkone najmä v druhom polčase zápasu, kde sa ukázali talentovaní mladíci, ktorí dokázali vylepšiť skóre zápasu na konečných 3:1. Súčasný európsky šampión nastúpil bez svojich najväčších hviezd Lionela Messiho, či Neymara, ale do tohto zápasu aj tak vybehla veľmi kvalitná a nebezpečná zostava, veď v prípade Barcelony sa o nejakom B-tíme ani hovoriť asi nedá, takže táto výhra bola zo psychického hľadiska pre mladíkov United veľmi dôležitá a cenná. To po zápase vo svojich rozhovoroch s novinármi potvrdili aj nadšení mladíci Tyler Blackett, Paddy McNair, či Andreas Pereira.

1. United potvrdili, že podporujú výchovu vlastných hráčov

Po víťaznom ukončení zápasu s Barcelonou bolo na ihrisu až 7 talentovaných mladíkov, ktorí si prešli minimálne rezervným tímom Manchesteru United a to brankár Sam Johnstone, obrancovia Tyler Blackett, Paddy McNair, či záložníci Jesse Lingard, Adnan Januzaj, Andreas Perreira, alebo útočník James Wilson. Manažér Louis Van Gaal týmto naznačil, že ponúka mladým hráčom ukázať svoj potenciál a potvrdiť svoje futbalové kvality, no ostatné už musia zvládnuť samotní spomínaní talentovaní mladíci z Old Trafford. Manažér Arsenalu Arsene Wenger musel byť po tomto zápas diablov skutočne zaskočený, pretože jeho kritika na veľké nákupy Manchester United prišla asi v tom najnesprávnejšom čase. Na americkom turné sa ukázali v tej najlepšej forme hlavne mladíci ako Pereira, Lingard, či Januzaj, no najviac sa predviedol asi práve Andreas Pereira. Ten si za svoje výkony určite zaslúži miesto a šance v prvom tíme.

2. Matteo Darmian predviedol svoj veľký potenciál

Manchester United hľadá trvalú náhradu za Garyho Nevilla už od roku 2011, ale brazílsky bek Rafael nemal veľa šťastia po zdravotnej stránke a síce predvádzal v niektorých častiach uplynulých sezón skvelé výkony, nekonečné zranenia ho neustále brzdili v jeho hernom vývoji a preto sa Louis Van Gaal rozhodol kúpiť nového pravého beka – Taliana Mattea Darmiana. Toho mnoho fanúšikov United veľmi nepozná, ale v talianskej Serii A bol v posledných dvoch sezónach hodnotení ako najlepší pravý obranca. Nemožno nespomenúť jeho univerzálnosť, keďže dokáže zahrať ako na pravej, tak aj na ľavej strane obrany, či dokonca vie vypomôcť na poste stopéra, alebo defenzívneho záložníka. V zápase proti Barcelone predviedol veľký prehľad v hre, fantastické čítanie hry, dokázal výborne brániť svoj priestor, ale zároveň aj podporiť útok po jeho ofenzívnych výpadoch na pravej strane ihriska.
international-champions-cup-2015-manchester-united-v-fc-barcelona313. Daley Blind potvrdil svoju schopnosť univerzálneho futbalistu

Tento holandský reprezentant si počas prvej sezóny v United vyskúšal post defenzívneho záložníka, či ľavého beka pri neúčasti zraneného Luke Shawa. Tentokrát ho Louis Van Gaal využil na poste ľavého stopéra, keďže manažér si želal na tomto poste ľavonohého hráča. Marcos Rojo mal problémy so svojím neplatným pasom a preto nemohol odletieť z Argentíny za tímom United v USA a preto Van Gaal zvolil takéto dočasné riešenie. Blind si s touto nečakanou úlohou poradil celkom slušne a počas zápasu pôsobil veľmi pokojným dojmom. Na poste stopéra mal veľký prehľad v hre a svoju prácu si až na pár menších zaváhaní urobil. Z dlhodobého hľadiska to určite nebude to správne riešenie, ale aj Van Gaal potvrdil, že sa jedná len o dočasné riešenie, kým sa do formy nevráti spomínaný Rojo.

4. Luke Shaw má ohromnú formu a jeho individuálna príprava sa mu vyplatila

Tento 20-ročný anglický ľavý bek zažil veľmi náročnú premiérovú sezónu na Old Traffor. Bol pod veľkým tlakom médií a fanúšikov, keďže klub za neho zaplatil vyše 30 miliónov libier. V niektorých zápasoch hral výborne, v iných až taký dobrý nebol, no hlavne sa trápil s mnohými svalovými zraneniami. Aj z toho dôvodu sa počas leta spoločne s Adnanom Januzajom rozhodol odísť na individuálnu prípravu do slnečného Dubaiu. Na tejte ceste ich sprevádzal klubový kondičný tréner s ktorým tvrdo pracovali na svojom fyzickom fonde. Shaw urobil dobre, pretože od prvého zápasu v USA sa prezentuje vo výbornej forme. Na svojej ľavej strane obrany si dôkladne plní defenzívne povinnosti a zároveň neustále podporuje útok, pričom lieta po ľavej strane ihriska hore – dole bez akýchkoľvek príznakov únavy. Sám Luke priznal, že schudol takmer 4 až 5 kilogramov a momentálne sa cíti oveľa lepšie. Jeho výkony pochválil aj samotný manažér, čím si Luke pravdpodobne vybojoval miesto v základnej zostave pre nový ligový ročník. Spoločne len musíme dúfať, aby sa mu vyhýbali zranenia.
JS68903164

5. Adnan Januzaj ako ,,alternatíva“ do útoku United?

Louis Van Gaal priznal, že po odchode hviezdnych mien z útoku – Robina Van Persieho a Radamela Falcaa sa ešte do konca prestupového okna pokúsi kúpiť nového útočníka, alebo v opačnom prípade ponúkne ďaľšiu šancu pre mexického útočníka Javiera ,,Chicharita“ Hernandéza, ktorý už trénuje s tímom. Ako alternatívy do útoku tiež spomenul talentovaných hráčov ako sú Memphis Depay, Adnan Januzaj, či James Wilson. Všetci títo hráči dostali svoju šancu v prípravných zápasoch v USA a v zápase proti Barcelone sa skvelý výkonom prezentoval Adnan Januzaj. Ten nastúpil najskôr na podhrotovej pozícii #10, pričom v niektorých pasážach si zbiehal až na samotný hrot. Adnan si po zápase pochvaloval túto rolu, ktoré Van Gaal na ňom skúšal. Adnan odohral oveľa lepší zápas ako proti tímu San Jose, kde bol prakticky neviditeľný, no v zápase proti Barcelone pôsobil veľmi aktívnym dojmom, výborne kombinoval, dovolil si potiahnuť loptu v súboji hráčov 1vs1 a dokonca strelil krásny gól. Či bude hrať v budúcej sezóne v niektorých prípadoch na hrote útoku to môžeme predpovedať len veľmi ťažko, ale Adnan potvrdil, že má svoje kvality, ktoré treba využívať a zároveň tohto talentovaného mladíka treba podporiť v jeho vývoji. A na to by nemali podaktorí fanúšikovia zabúdať!
JS68908835

DC8BDDA63CB5420ABE09D2560D4EB94E.ashxA teraz si priblížme 5 najpodstatnejších vecí v zápase proti francúzskemu ambicióznemu klubu PSG, ktorý do tohto priateľského duelu nastúpil v plnej sile a tím skúseného manažéra a bývalého obrancu Manchesteru United Laurenta Blanca predviedol svoje herné kvality. Parížania predviedli prepracovanú organizáciu hry, výborne bránili a dokázali zakladať rýchle – nebezpečné protiútoky. Diabli začali zápas dobre a prvých 15 minút boli lepším a aktívnejším tímom, no doplatili hlavne na obrovské chyby a zaváhanie v obrane, predovšetkým od stopéra Phila Jonesa. Tie potrestal Matuidi a neskôr aj hviezdny Zlatan Ibrahimovič, ktorý tak rozhodli o víťazstve svojho tímu v pomere 2:0.

1. Obrana Manchesteru United stále hľadá svojho vodcu

Manchester United mal v uplynulej sezóne v poradí ako štvrtý tím najmenej inkasovaných gólov a to nie je úplne najhoršia vizitka, no mnohokrát svojich spoluhráčov podržal famózny David De Gea. Vo veľa zápasoch naopak diabli inkasovali doslova lacné a zbytočné góly, ktoré pramenili hlavne zo zlej organizácii obrany, alebo po individuálnych chybách. Defenzíva možno hrala uspokojivo v zápasoch proti menším tímom ako Club América, či San Jose Earthquakes, ale proti ofenzívne veľmi nebezpečnom tíme ako je PSG ukázala svoje slabiny a nedostatky. Legendárne osobnosti z obrany odišli.. Rio Ferdinand, Nemanja Vidič, či Patrice Evra už v tíme nie sú a hráči, ktorí pri nich rástli zatiaľ úplne nepresvedčili o svojich kvalitách. Lepšie povedané v minulej sezóne mal svoje vydarené mesiace Phil Jones, no prišlo zranenie.. slabú polovicu sezóny zažil Chris Smalling, ale v druhej časti patril medzi opory.. Marcos Rojo ukázal potenciál, ale stopli ho zranenia.. no a Jonny Evans márne hľadá svoju stratenú formu už takmer rok aj pol. V tomto zápase sa vedľa Daley Blinda rozhodol manažér postaviť práve spomínaného Phila Jonesa, ktorý má o svoje miesto v základnej zostave bojovať s Chrisom Smallingom, ale sklamal. A sklamal na plnej čiare, pretože bol pri oboch góloch Paríža. Najskôr prišiel komunikačné a herné nedorozumenie s Davidom De  Geom a neskôr veľmi nezodpovedne pristúpil ku bráneniu jedného z najlepších útočníkov sveta – Zlatana Ibrahimoviča. Síce sa s ním rozbehol pri útoku PSG dozadu ku svojej bráne, ale v rozhodujúcom momente si ho nechal utiecť asi na 2 až 3 metre od seba, aby si Zlatan osamotený sám zbehol pred Davidovu bránu a pohodlne zvýšil náskok svojho tímu na 2:0. Nechcem ho samozrejme odpisovať, ja osobne Philovi veľmi fandím, ale popravde už nie je nováčik v tomto tíme podobne ako Evans, či Smalling a za tie dlhé roky by už mal preukazovať nejaké kvality na svojej pozícii. Je pravda, že je veľmi obetavý a svoju nohu, či hlavu častokrát vloží do súbojov, z ktorých by iný hráč utiekol, ale inak mu stále chýba veľa iných schopností. A to nielen jemu, ale aj jeho spoluhráčom a to najmä organizácia obrany, čítanie hry a rozohrávka. Možno to vyznie smutne, alebo až moc kriticky, ale Jones svojimi slabými výkonmi potvrdil, že len s ním v obrane na tú najvyššiu slávu asi nedosiahneme.

Otázka znie: Vyrieši Louis Van Gaal tieto problémy kúpou nového obrancu, alebo zariskuje a vstúpi do novej sezóny so Smallingom, Rojom, Jonesom a Evansom, ktorých môže doplniť Carrick, Blind, či mladíci ako McNair, alebo Blackett? To uvidíme, ale líder obrany stále viditeľne chýba.
JS69132266

2. David De Gea sa musí rozhodnúť čo chce a rozhodnúť sa o svojej budúcnosti

Španielsky brankár nastúpil do zápasu proti Barcelone, kde predviedol pár skvelých momentov, ale aj v jeho prípade je vidieť určitá neistota, či ťažké myšlienky? Letná prestupová sága o jeho odchode do Realu Madrid sa na ňom určite poznačila, ale o svoj prestup zatiaľ vedenie United nepožiadal, no v zápasoch proti Barcelone, či PSG pôsobil nesústredene a jeho rozohrávka bola viac zlá, ako dobrá. Mnohokrát odkopol loptu mimo ihriska, či do priestorov, kde sa nachádzalo viac súperových hráčov, ako spoluhráčov. V zápase proti PSG po komunikačnom skrate s Philom Jonesom inkasoval veľmi lacný gól a po polčase ho Van Gaal vystriedal za mladého Sama Johnstona. Boss po zápase priznal, že De Geu za jeho výkon kritizovať nebude, pretože si to vraj nezaslúži, no pripustil, že gól padol aj po jeho chybe. Do konca letného prestupového okna sa musí David rozhodnúť, že či chce v nasledujúcej sezóne ešte zotrvať na Old Trafford a prestúpiť do Madridu potom.. alebo podľahne tlaku svojej rodiny, priateľky a priateľov, ktorí ho podobne ako vedenie Realu Madrid neustále lanária domov, do rodného Madridu. V konečnom dôsledku by nebolo prospešné pre neho, ani pre Manchester United, aby v klube zotrval nasilu a hral bez potrebnej chuti, sústredenosti a motivácie.
467241236

3. Bastian Schweinsteiger ešte nie je úplne fit

Tento skúsený 30-ročný stredopoliar priniesol do kabíny potrebnú skúsenosť, víťaznú mentalitu a výborný organizáciu hry. Počas turné zasiahol do troch zápasov v ktorých predviedol svoje kvality – fantastickú rozohrávku, skvelý prehľad v hre a organizáciu defenzívy pri prechode do útoku, či naopak pri stiahnutiu sa hráčov do obrany. V zápase proti PSG však nezvládol pár individuálnych súbojov, kde nestíhal šprintovať za rýchlymi hráčmi súperovej zálohy, no naopak niekoľkokrát predviedol geniálnu dlhú prihrávku na svojich spoluhráčov v útoku. Tento nemecký bojovník mal náročný posledný rok, kedy bojoval so svalovými zraneniami, keďže sezónu predtým bol ústrednou postavou pri úspechoch Bayernu Mníchov, či pri zisku titulu Majstrov Sveta s Nemeckom, kde vo finálovom zápase proti Argentíne behali na ihrisku ,,dvaja“ Schweinsteigeri.. bol všade a jednoducho zohral ohromnú úlohu pri týchto úspechoch. Myslím si, že v úvodnom zápase proti Tottenhamu Hotspur nastúpi Morgan Schneiderlin a Michael Carrick, no najlepší scenár by bola trojčlenná záloha v podobe Schneiderlina – Carricka – Herrery, ale uvidíme čo Louis Van Gaal spoločne s Ryanom Giggsom vymyslia. Bastian potrebuje minimálne také 2 týždne čas, aby sa dal naplno dokopy a to hlavne do kvalifikačných zápasov o postup do hlavnej skupinovej fázy Ligy Majstrov.

4. Wayne Rooney sa musí dostať do streleckej formy

Vyzerá to tak, že Manchester United vstúpi do nového súťažného ročníka s hlavným útočníkom – Waynom Rooneym na ktorého manažér Louis Van Gaal, ale rovnako aj jeho hlavný asistent Ryan Giggs stavili všetky svoje karty. V minulej sezóne bol kapitán červených diablov najlepším ligovým strelcom s 12 gólmi, na druhom mieste skončil s 10 gólmi Robin Van Persie, ale ten rovnako ako aj Radamel Falcao z United odišli. V tíme zostal spomínaný Rooney, navrátilec z hosťovania Javier ,,Chicharito“ Hernandéz a mladučký James Wilson. Boss potvrdil, že Chicharito dostane svoju šancu, ale na neho sa spoliehať určite nemôžeme, pretože podľa mňa Chico nie je hráčom na celých 90 minút. Wilson ešte potrebuje do veľkých zápasoch potrebné skúsenosti a prax, takže je možné ako povedal Van Gaal, že do tímu pritiahne ešte nejakého nového útočníka a investuje v tomto smere. Zároveň dodal, že v špecifických prípadoch tam môže nastúpiť Memphis Depay, alebo dokonca Adnan Januzaj. Títo hráči odpovedali, že by s takýmto rozhodnutím problém nemali a naopak by sa tešili na takéto ofenzívne úlohy. Isté je, že Manchester United čakajú ,,pravdepodobne“ boje na 4 rôznych frontoch – Premier League, Anglický ligový pohár, Pohár FA Cup a samozrejme návrat do prestížnej Ligy Majstrov. Osobne tiež zastávam názor, že by sme mali využiť potenciál 29-ročného skúseného Rooneyho, ktorý podľa vlastných slov, ale aj podľa môjho názoru dokáže pri dobrej tímovej hre streliť za sezónu 20 až 25 gólov. Toto si myslí aj bývalý útočník diablov Andy Cole, či Bryan Robson, ktorí ho zastávajú na túto rolu budúceho kanoniera. Wazza na to potrebné schopnosti a kvality má aj keď ho podaktorí fanúšikovia kritizujú za niektoré slabšie výkony, či menší počet strelených gólov v uplynulej sezóne. No aj v týchto prípravných zápasoch boli prípady, kedy mala jeho ,,základná jedenástka“ slabšie momenty a hra sa väčšinou vyvíjala na polovici, či na stranách ihriska a Rooney bol na hrote izolovaný. Nedostal potrebné lopty do behu za obranu, nedostal skvelé prihrávky pred odkrytú bránu, či sa nedokázal dostať do lepšej streleckej príležitosti aj keď v niektorých prípadoch mohol zakončiť svoju strelu gólom. Futbal je tímová hra a všetko sa odvíja od zabezpečenej obrany, cez efektívnu spoluprácu v zálohe a z toho pramenia strelecké šance pre hrotových útočníkov, takže dúfajme, že tím ponúkne v novom súťažnom ročníku dostatok príležitostí z ktorých Rooney dokáže prekonať všetky strelecké rekordy bohatej histórie Manchesteru United resp. legendárneho Sira Bobbyho Charltona. Ja mu verím, len nech mu vydrží zdravie a prídu tie spomínané gólové šance aj keď je pravda, že Wazza potrebuje niekedy pár úspešných zápasov za sebou, aby sa dokonale chytil.

JS691339495. Rozostavenie 4-4-2 resp. 4-2-3-1 by mohla a asi aj nahradí formácia 4-3-3

Červení diabli hrali na americkom turné v základnom rozostavení 4-4-2, ktoré sa samozrejme počas zápasu a vzhľadom na vývoj hry menilo na veľmi podobné rozostavenie 4-2-3-1, pričom na podhrotovej pozícii operoval aktívny Memphis Depay, ktorý podporoval na hrote hrajúceho Wayna Rooneyho. Tak ako svoju streleckú formu hľadá spomínaný kapitán United, tak svoje miesto v zostave hľadá aj samotný Depay, ktorý v PSV skôr nastupoval na pozícii ľavého krídla, ktoré si s radosťou zbiehalo na podhrot, či hrot útoku, aby zakončilo svoje akcie krásnymi gólmi. Ale späť k tejto téme.. podľa môjho názoru sa ukázalo, že v rozostavení 4-2-2 resp. v rozostavení 4-2-3-1 nemôže hrať na postoch stredopoliarov dvaja typologicky rovnakí defenzívni hráči a už vôbec nie Michael Carrick a Bastian Schweinsteiger, pretože potom je hra veľmi statická a prechod do útoku je pomalý. Obaja sú to samozrejme veľmi skúsení a kvalitní hráči, no nielen mne, ale aj mnohým fanúšikom chýbal v zálohe kreatívny Španiel Ander Herrera. Ten musel svoje kvality dokázať aj v uplynulej sezóne, kde sa do základnej zostavy prebojoval až takmer v polovici sezóny, aby nakoniec zaznamenal také výborné štatistiky, aké nemali stredopoliari Manchesteru United počas predchádzajúcich 3 sezón predtým, teda 2013-2014, 2012-2013, 2011-2012. Fanúšikovia kritizovali Van Gaala za jeho rozhodnutia, zostavu, či výber hráčov, ale ten po turné potvrdil, že rozostavenie 4-4-2 bolo účelné, aby si zahralo v prípravných zápasoch čo najviac hráčov. Zároveň potvrdil, že počas štartu novej sezóny počíta aj s rozostavením 4-3-3 v ktorom by mohol potrebnú myšlienku, kreativity a impulz o zálohy priniesť Morgan Schneiderlin a Ander Herrea, ktorých by mal doplniť jeden zo skúsenej záložnej dvojice – Carrick & Schweinsteiger. Fanúšikovia po prehre s PSG vyvolali vzhľadom na témy spojené s budúcou zostavou a hlavne taktickým rozostavením podľa môjho názoru až zbytočnú paniku, ale ako povedal manažér a hráči – dôležité zápasy ešte len prídu a teraz sa jednalo hlavne o prípravu.

Poznámka autora: Tento príspevok je subjektívnym názorom redaktora a v diskusii môžete vyjadriť svoje vlastné názory spojené s jednotlivými spomenutými bodmi.

Predchádzajúci článokAktualizované: Aká je momentálna situácia s Angelom Di Mariom?
Ďalší článokAdidas oficiálne predstavil nové dresy Manchesteru United
Marky
Mám 29 rokov a pracujem v oblasti veľkoobchodného a reklamného manažmentu. United sledujem od roku 1998 a medzi mojich najobľúbenejších hráčov patrí zlatá generácia z Class of 92 na ktorej som od detstva ešte ako mladý futbalista vyrastal, ale aj Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Nemanja Vidič, či Patrice Evra. Mojím veľkým vzorom v mnohých veciach a životných skúsenostiach je legendárny manažér Sir Alex Ferguson. United obdivujem kvôli bohatej histórii, slávnym legendám a klubovým tradíciam. Fanúšikovskej činnosti spojenej s vedením fanstránky, organizáciou zrazov a výjazdov na futbal do Anglicka sa venujem približne od roku 2007, pričom od roku 2010 prevádzkujem svoj vlastný projekt Devilpage.cz & Devilpage.sk, ktorý chcem neustále posúvať na vyšší level. Mojou najväčšou výzvou je spájať komunitu českých a slovenských fanúšikov Manchesteru United a podporiť tak základňu fanúšikov slávneho klubu z Old Trafford.