Review: San Jose Earthquakes – Manchester United

26

Hráči Manchesteru United dokázali zvíťaziť aj vo svojom druhom prípravnom zápase v rámci amerického turné US Tour 2015 v San Jose pred vyše 18 tisíc fanúšikmi.

11096624_1018949344804058_823517952719483553_n

Manažér Louis Van Gaal pred druhým prípravným zápasom so San Jose potvrdil, že do tohto duelu nastúpia dve rovnaké základné jedenástky ako v prechádzajúcom prvom víťaznom zápase proti tímu Club América, kedže tréneri United sa v úvode amerického turné zameriavajú hlavne na fyzickú prípravu všetkých hráčov. Do San Jose priletel na tento prípravný zápas aj sám Sir Alex Ferguson, ktorý si chcel osobne pozrieť nové posily červených diablov v akcii. Van Gaal poslal do tohto zápasu hráčov v podobnom rozostavení ako v prvom zápase a to v 4-2-2 aj keď chvíľami to skôr vyzeralo na rozostavenie 4-2-3-1, aj keď samozrejme tréneri na čele s manažérom skúšaj rôzne varianty.

Do prvého polčasu nastúpil Manchester United v tomto zložení: Johnstone, Darmian, Jones, Blind, Shaw, Carrick, Schneiderlin, Young, Mata, Memphis, Rooney.

Button - První poločas

Prvý polčas začali hráči Manchesteru United veľmi aktívne a po 7. minútach hry sa im podarilo dvakrát ohroziť bránu domáceho gólmana San Jose, ale ako Memphis Depay, tak aj Morgan Schneiderlin svoje šance nevyužili. Domáci tím hral v hlbokom defenzívnom bloku a bránili prakticky so všetkými hráčmi na vlastnej polovici ihriska. Aj hlavne z tohto dôvodu sa diablom veľmi ťažko darilo dostávať pred bránu brankára San Jose, takže hráči United si loptu častokrát opakovanie posúvali zo strany na stranu, aby roztiahli defenzívny blok domácich. Veľmi aktívnym dojmom pôsobil v prvom polčase predovšetkým ľavý obranca Luke Shaw, ktorý niekoľkokrát predviedol fantastický útočný výpad po ľavej strane, kedy podporil útok svojho tímu, pričom veľmi dobre si počínal na pravej strane zálohy Juan Mata, ktorý sa neustále sťahoval do stredu ihriska pred bránu súpera, ako keby hral ,,falošného” pod hrotového záložníka. Tieto momenty využíval najmä rýchly Memphis Depay, ktorý sa v takých okamihoch vysúval vedľa Wayna Rooneyho na hrot útoku. Prvý gól zápasu prišiel až po vyše polhodine hry, kedy prihrávku od Ashleyho Younga využil vyššie spomínaný Juan Mata. Ten si loptu posunul cez domáceho obrancu pred bránu, aby svoju strelu, ktorú stihol jemne tečovať Memphis Depay nasmeroval do pravého dolného rohu domácej brány. Manchester United dokázal zvýšiť svoj náskok už o necelé 4 minúty, kedy obrovskú chybu domácich hráčov v obrane využil Memphis Depay. Ten zachytil spätnú prihrávku od Jeana Baptiste Pierazziho a bez problémov prekonal domáceho gólmana. Hráči Earthquakes dokázali prekvapujúco rýchlo odpovedať a ešte v 42 minúte zápasu znížil na 1:2 domáci hráč Alashe, ktorého krásnou prihrávkou našiel Shea Salinas. Tejto akcii predchádzal nádherný individuálny prienik spomínaného Salinasa, ktorý efektívne oklamal Morgana Schneiderlina a presnou prihrávkou našiel pred bránou osamoteného Alasheho, ku ktorému nestihol pristúpiť obranca Phil Jones. Táto zostava podala v tomto zápase lepší výkon ako v tom predchádzajúcom.

Do druhého polčasu nastúpil Manchester United v tomto zložení: Johnstone, McNair, Smalling, Evans, Blackett, Herrera, Schweinsteiger, Lingard, Januzaj, Pereira, Wilson.

Button - Druhý poločas

V druhom polčase sa na ihrisku objavila opäť veľmi mladá zostava červených diablov, ktorá sa v prvom prípravnom zápase proti Club América prezentovala naozaj sympatickým dojmom. V tomto zápase však mladíci nevedeli naskočiť do potrebného zápasového rytmu a celkovú hru viditeľne spomalili. Prvých 15 minút druhého zápasu si hráči United neustále posúvali loptu, ktorá častokrát smerovala viac dozadu na obrancov, ako na ofenzívnych hráčov v útoku. Aj z toho dôvodu bol napríklad útočník James Wilson prakticky neviditeľný. Zápas sa nevydaril ani Adnanovi Januzajovi, ktorý párkrát zbytočne stratil loptu. Problém mali aj obrancovia United, ktorí nevedeli efektívne rozohrať loptu z vlastnej polovice a preto ju viackrát pre istotu radšej vrátili opäť na spoluhráčov v zadných radoch defenzívy. Samozrejme loptu si neustále pýtali hráči v strede ihriska, teda Ander Herrera a Bastian Schweinsteiger, ale ani tí dnes úplne nenadviazali na sympatický výkon z prvého prípravného zápasu. Ďalší gól videli fanúšikovia až v 61. minúte zápasu, kedy fanúšikov na štadióne konečne zo sedadiel postavila nádherná kombinácia od Andera Herrery a Jesseho Lingarda, ktorý presným centrom pred bránkovou čiarou súperovej brány našiel nabiehajúceho Andreasa Pereiru a ten hlavičkou zvýšil skóre zápasu na 1:3 v prospech United. O zníženie výsledky sa ešte dlhou strelou pokúsil bývalý hráč akadémie Liverpoolu Marc Pelosi, ale červení diabli si už do konca zápasu dokázali ustrážiť druhé víťazstvo vo svojom druhom prípravnom zápase. Po zápase dokonca priznal manažér Louis Van Gaal, že jediným hráčom, ktorý sa mu v druhom spomínanom polčase svojím výkonom pozdával bol talentovaný Andreas Pereira. Tento ofenzívny záložník sa zatiaľ na tomto americkom turné ukazuje vo výbornej forme a ak bude takto pokračovať aj naďalej, tak si môže u manažéra zaslúžiť šancu v prvom tíme United v budúcej sezóne. Nasledujúci zápas odohrajú diabli v sobotu dňa 25. júla/červenca proti španielskej Barcelone. Dovtedy by sa mali k tímu pripojiť argentínski reprezentanti obranca Marcos Rojo a ofenzívny záložník Angel Di Maria.

Návštevnosť:  17 950 divákov
Góly: Mata 32′, Depay 37′, Pereira 61′
Asistencie: Ashley Young, Jesse Lingard

Hodnotenie hráčskych výkonov prinesieme fanúšikom až v súťažných zápasoch, keďže momentálne sa jedná len o prípravné zápasy.

Predchádzajúci článokVan Gaal má zmiešané pocity ohľadom výkonu
Ďalší článokReece James přestoupil do Wiganu Athletic
Marky
Mám 29 rokov a pracujem v oblasti veľkoobchodného a reklamného manažmentu. United sledujem od roku 1998 a medzi mojich najobľúbenejších hráčov patrí zlatá generácia z Class of 92 na ktorej som od detstva ešte ako mladý futbalista vyrastal, ale aj Wayne Rooney, Rio Ferdinand, Nemanja Vidič, či Patrice Evra. Mojím veľkým vzorom v mnohých veciach a životných skúsenostiach je legendárny manažér Sir Alex Ferguson. United obdivujem kvôli bohatej histórii, slávnym legendám a klubovým tradíciam. Fanúšikovskej činnosti spojenej s vedením fanstránky, organizáciou zrazov a výjazdov na futbal do Anglicka sa venujem približne od roku 2007, pričom od roku 2010 prevádzkujem svoj vlastný projekt Devilpage.cz & Devilpage.sk, ktorý chcem neustále posúvať na vyšší level. Mojou najväčšou výzvou je spájať komunitu českých a slovenských fanúšikov Manchesteru United a podporiť tak základňu fanúšikov slávneho klubu z Old Trafford.