03/08/2021

REVIEW: TOTTENHAM HOTSPUR VS. MANCHESTER UNITED

V 13. kole Premier League Manchester United zavítal na White Hart Lane, kde zmeral sily s Tottenhamom Hotspur, ktorý v predchádzajúcom zápase podľahol Manchesteru City v pomere 6:0. Kohúti sa ale po tomto výprasku spamätali a na vlastnom štadióne predviedli dobrý výkon, ktorý ale nestačil na všetky tri body, kedže zápas skončil remízou.

Pre mňa osobne je zápas veľkým sklamaním, videl som zápas Spurs so City a očakával som podobný priebeh [možno nie úplne podobný, ale predpokladal som výsledok 0:2, 0:3], možno troška naivne. V strede týždňa mi ale zápas s Bayerom zlepšil náladu a videl som ten starý, dobrý United, kde v tíme funguje všetko, tak ako má, ako dobre namazaný stroj. Takže som veril v tri body a nevadil by mi ani výsledok 0:1. Zápas proti Kohútom bol však veľmi vyrovnaný, loptu sme síce držali my, ale bez výsledného efektu, a môžeme byť teda vôbec radi, že máme aj tento jeden bod. A treba podotknúť, že súčasný Manchester United by bol bez Wayna Rooneyho úplne niekde inde.

Zverenci Davida Moyesa cestovali na sever Londýna v dobrej nálade, kedže cez týždeň deklasovali Bayer Leverkusen 5:0 po výbornom výkone útoku a obrany. Pripomenúť treba aj skutočnosť, že Manchester United v Premier league neprehral už šesť zápasov za sebou. Spurs síce v strede týždňa svoj zápas v rámci Európskej ligy vyhrali, ale v predchádzajúcom kole ich Manchester City rozložil na šesť malých kúskov. Čo sa týka Premier League, Kohúti nedokázali v posledných troch zápasoch zvíťaziť a získali len jeden bod za remízu s Evertonom. Oba tímy sa momentálne nachádzajú v strede tabuľky, Manchester sa nachádza na 8. a Spurs na 9. mieste, pričom Tottenham stráca na United len jeden bod. Fanúšikov oboch táborov čakal teda veľmi zaujímavý zápas.

Do zápasu nastúpila takmer identická zostava, ktorá zvíťazila na horúcej pôde Leverkusenu. Moyes urobil len niekoľko kozmetických úprav. V obrannej formácií dostal voľno Ferdinand, ktorého nahradil kapitán Vidič. V strede poľa si znova zahral Phil Jones, vedľa ktorého však nehral Giggs, ktorý v piatok oslavoval svoje 40. narodeniny, ale príležitosť dostal Tom Cleverley. Nani odštartoval zápas na lavičke, čo ma veľmi prekvapilo, kedže proti Bayeru odohral fantastický zápas a v piatok sa o ňom David Moyes vyjadril len samými pochvalnými slovami, ale i tak na ľavej strane hral Danny Welbeck. Útok sa nezmenil a zostal rovnaký  – Kagawa, Rooney. Musím ale spomenúť ešte dvoch hráčov, ktorí oslávili svoj 100. zápas za Manchester United – sú nimi David de Gea a Chris Smaling.

Zápas sa hral na severe Londýna, na White Hart Lane, bolo oblačno s príjemnými 8 °C, priam stvorenými na tento zápas.

Na vypredanom štadióne White Hart Lane panovala výborná atmosféra, dejisko zápasu mal pod kontrolou rodák z Wirralu, Mike Dean, jeho asistentami boli J. Collin, P. Bankes. Už v druhej minúte kopali hráči Spurs prvý rohový kop, s ktorým si však ľahko poradil David de Gea a loptu vyboxoval do bezpečia. O niekoľko minút neskôr dostal dobrú loptu Aaron Lennon, ktorého síce Evra fauloval, ale Mike Dean ponechal Spurs výhodu, k lopte sa dostal Paulinho, ktorý posunul loptu Walkerovi, ale tomu sa lopta pod nohami zamotala, takže de Gea kopal smerom k bráne Huga Llorisa. Evra mohol byť rád, že Dean je zhovievavý a nedostal žltú kartu. Už od prvých minút mali zápas pod kontrolou zverenci Andrého Villasa-Boasa, Manchester United bol totálne bezzubý. V 11. minúte sa k lopte dostal opäť Lennon, loptu si pred stopérmi pokryl, ale strela, ktorú vyslal na bránu, nebezpečná nebola, takže David de Gea nemal problém. Až po štvrťhodine hry sa k dobrej šanci dostali hráči United. Valencia na svojej pravej strane obohral brániaceho hráča, loptu prihral Rooneymu, jeho strelu však zblokoval Chiriches. Prvý gól padol o niekoľko sekúnd neskôr. Nevinná situácia – jemný center nezachytil Jones, loptu si na úrovni šesťnástky spracoval Paulinho, ktorého fauloval Evans. Spurs teda kopali štandardnú sitáciu. K lopte pristúpil Walker a svojou delovkou nedal de Geovi šancu – 1:0. Nebyť toho, že hráči v múre vyskočili, gól by z toho nebol.

Po inkasovanom góle sa Manchester United nevzdal a ďalšie minúty sa snažil dostal domácich pod tlak, prinútiť ich k chybe. Valencia bol pri lopte takmer každú minútu, ale jeho centre vždy našli telo brániaceho obrancu. Ani Rooneyho šance nepriniesli sľubený gól. Napokon sa hráčom United podarilo prinútiť hráčov Spurs k chybe. Nenápadný center Phila Jonesa preplachtil oboch stopérov Tottenhamu, dostal sa ku Walkerovi, ktorý ale loptu dobre netrafil, následne prihral Rooneymu, ktorý sa pred domácim brankárom ocitol sám a svoje útočné schopnosti potvrdil na jednotku – 1:1. Bol to Rooneyho šiesty gól v jeho posledných šiestich zápasoch proti Tottenhamu.

V 39. minúte sa po tretíkrát uvoľnil Aaron Lennon okolo Patrica Evru a takmer vybojoval pre svoj tím pokutový kop. Nespadol však, pokračoval ďalej, loptu posunul k svojim spoluhráčom, ale center nenašiel ani jedného z nich. Pár minút pred koncom prvého polčasu sa hra ustálila, oba celky si počkali na hvizd Mikea Deana a odišli do útrob štadióna, kde si vypočuli ďalšie taktické pokyny od svojich manažérov. Prvý polčas bol veľmi vyrovnaný a očakávalo sa, že padnú ďalšie góly, čo sa napokon aj potvrdilo.

Druhý polčas začal tak, ako aj skončil. Oba tímy sa snažili vytvoriť si šance postupnými prihrávkami až ku bráne súpera, ale vždy chýbala finálna prihrávka, ktorá by viedla k dôležitému gólu. V 54. minúte ale Sandro rozburácal celý štadión a prebral tak prispatú obranu United. V strede ihriska získal loptu, prešprintoval niekoľko hráčov, z Cleverleyho urobil štatistu a jeho následná strela mala neuveriteľné parametre, kedže de Gea zostal stáť ako primrazený – 2:1. Trafil to presne do šibenice.

Manchester United sa ani po tomto góle nezložil a takmer ihneď z protiútoku vybojoval pokutový kop. Rooneyho prihrávka do pokutového územia našla Dannyho Welbecka, ktorý loptu zachytil ako prvý, takže rukavice Huga Llorisa prišli do súboja neskoro a Mike Dean nemal na výber  a ukázal na biely bod. Nik iný, ako pri súčasnej forme hrajúci Wayne Rooney, to byť nemohol a takbez problémov premenil – 2:2. Brankár domácich si za tento faul vyslúžil prvú žltú kartu v zápase.

V 62. minúte sa kopala ďalšia štandardná situácia, ktorú kopal Wayne Rooney, ale strela bola kopnutá len do múru, ktorý, narozdiel od United, si Tottenham vie postaviť kvalitne. O dve minútky neskôr nastalo prvé striedanie a to na strane Spurs. Z hry odišiel Aaron Lennon a nahradil ho Andros Townsend. Tímy hrali z jednej strany na druhú bez nejakej vyloženej šance, hra sa kúskovala faulami, ktoré zväčša robili hosťujúci hráči, ale ďalší gól už nepadol. V71. minúte sa konečne odhodlal k striedaniu aj David Moyes. Na ihrisko prišiel Chicharito a odišiel Welbeck, ktorý okrem vybojovanej penalty nepredviedol absolútne nič. Točiť so zostavou sa ale musí. O šesť minúť dostal prvú žltú kartu aj hráč United, Patrice Evra, ktorý zakrižoval Townsenda. Ďalšiu dobrú šancu mali hráči Spurs, Walker potiahol loptu, odcentroval, ale obranná štvorica United si počínala tak, ako mala.

Posledné minúty sa snažili Červení Diabli prevážiť zápas na svoju stranu, ale Tottenham už nechcel riskovať a dával si na všetky centre a prihrávky preveľký pozor. Rozhodca nastavil 2 minútky, počas ktorých sa ale nič závratné nestalo, pozrel sa na svoje hodinky a zápas ukončil. Manchester United tak vzhľadom na priebeh zápasu získal jeden dôležitý bod.

Základná zostava Tottenhamu Hotspur: Lloris; Walker, Chiriches, Dawson, Vertonghen; Paulinho, Sandro; Lennon (A. Townsend 62′), Dembele, Chadli (G. Sigurdsson 85′); Soldado ( J. Defoe 72′)

Lavička: Friedel, Kaboul, Capoue, Holtby, Sigurdsson, Townsend, Defoe

Základná zostava Manchesteru United: De Gea; Smalling, Vidic, Evans, Evra; Valencia (Nani 84′) , Cleverley, Jones, Kagawa (A. Young 84′), Welbeck (Chicharito 73′); Rooney

Lavička: Lindegaard, Hernandez, Nani, Rafael, Young, Fellaini, Anderson

Góly: 18′ Walker, 32′ Rooney, 54′ Sandro, 57′ Rooney

Žluté karty: 57′ Hugo Lloris, 76′ Patrice Evra, 79′ Phil Jones, 88′ Nemanja Vidič

Hlavní rozhodčí: Mike Dean

Asistenti na čarách: J. Collin, P. Bankes

Čtvrtý rozhodčí: Jonathan Moss

Návštěva: –

Ďalší zápas v rámci 14. kola Premier League odohrá Manchester United už tento týždeň a to 4. decembra proti Evertonu, teda bývalému klubu Davida Moyesa. Nový manažér Evertonu, Roberto Martinez sa u svojho nového zamestnávateľa zabýval na jednotku, veď Everton je na výbornom 4. mieste a jeho najlepší strelec Lukaku obýva v tabuľke strelcov rovnakú pozíciu. Everton neprehral posledných päť zápasov a bude zaujímavé sledovať, ako súboj medzi oboma tímami nakoniec dopadne.