Review rozpisu zápasov Manchestru United na novú sezónu PL

7

Tak veľmi očakávaný rozpis zápasov na novú sezónu, Barclays Premier League, bol včera okolo 9 hodine ráno verejnosti konečne predstavený.

Je možné, že určité dátumy zápasov sú predmetom rokovania a budú sa meniť, no fanúšikovia si už teraz môžu väčšinu zápasov zaznačiť do svojich kalendárov, a to po značkou „deň vyhradený na futbal“. Rozpis zápasov sa s novým manažérom Davidom Moyesom moc nemaznal, pričom vám nižšie ponúknem pár najviac diskutovaných bodov, čo sa „našich“ Premier League zápasov týka.

Šialený začiatok

Moyes sa v túto chvíľu môže cítiť ako najmenej šťastný manažér v celom Anglicku. Nielenže si nesie bremeno úspechov bezpochyby jedného z najväčších manažérov všetkých čias, no začiatok do sezóny bude mať tento 1.7.2013 nastupujúci Škót priam ako zo zlého sna. Prvý zápas pod Moyesovou taktovkou odohrajú hráči Manchestru United vo Walse, kde ich privíta nevyspytateľná Swansea, ktorá tu v minulom roku United uchmatla dva body a zápas sa tak skončil 1:1.

Na ďalší týždeň, pri Moyesovej premiére na lavičke Old Trafford, privíta tím Josého Mourinha, Chelsea FC. O týždeň na to sa odohrá North West derby na štadióne Anfield Road, čo bude bez debaty ďalší veľký a ostrý skalp. Nasledujú zápasy doma proti Crystal Palace a potom Manchesterské derby na Etihad Stadium v predposlednom týždni Septembra.

V tomto momentne je naozaj veľmi ťažké predpovedať výsledky jednotlivých zápasov, pričom každý z týchto tímov prechádza buď hektickým obdobím výmeny manažéra, či obdobím prestupov. Osobne si však myslím, že méta minimálne 12 bodov z prvých piatich zápasov nie je až taká nereálna. Stratiť body proti Swansea, či Crystal Palace by bolo neakcetovateľné a hlavným cieľom pre ďalšie tri zápasy by nemalo byť prejsť cez ne bez nejakej väčšej úhony, ale vyhrať minimálne dva z nich.

Jednoducho povedané, United do toho musia vlietnuť po hlave a začať na plné obrátky, pretože jedine vtedy majú v takom ťažkom rozlosovaní šancu uspieť.

Zápasy Premier League, ktoré sa odohrajú po zápasoch v Lige majstrov

Zápasy Manchestru United v PL po Lige majstrov sú nasledovné: Manchester City (V), Sunderland (V), Stoke City (D), Arsenal (D), Cardiff City (V) a Aston Villa (V).

Štyri, dá sa povedať, že záludné zápasy na ihriskách súperov a čo je ešte horšie dva domáce zápasy proti City a Wengerovmu Arsenalu. Manchesterské derby postupne naberá na dôležitosti a z tohto zápasu sa pomaly, ale isto stáva jeden z najväčších zápasov v Anglicku. Zápas proti City by bol ešte o to ťažší, keby sa zverencom Davida Moyesa nepodarilo postúpiť zo základnej skupiny Ligy majstrov, čo by psychiku hráčov ovplyvnilo viac ako zreteľne. Avšak nechcem byť zlým prorokom, a tak dúfam, že podobný scenár ako spred dvoch rokov opakovať nebude. Ak sa im podarí zabezpečiť si postup zo skupiny, dostanú sa do skvelej psychickej pohody, a tak by mali byť zápasy proti Aston Ville a Cardiffu jedny z tých ľahších. Všetko sú to však dohady, takže na reálnu situáciu a skutočnosť si ešte budeme musieť počkať.

Ďalej napríklad za predpokladu výhry prvých troch zápasov v Lige majstrov, bude mať Moyes obrovskú výhodu, a to nechať odpočívať niektorých kľúčových hráčov kvôli zápasu proti Arsenalu. Rotácia a šírka kádra bude aj túto sezónu opäť kľúčová. David sa bude musieť ubezpečiť, že svojich hráčov využíva minimálne tak efektívne, ako tomu bolo počas manažovania United, Sirom Alexom Fergusonom.

Prestupová motivácia

Zatiaľ čo mnoho rivalov Manchestru United odštartovalo prestupové obdobie veľkými nákupmi, United sa ešte poriadne ani len nerozhýbali. Oficiálne sa oznámil príchod mladého a pomerne neznámeho pravého obrancu Guillerma Veralu, čo  je aj v Moyesovej ére jeho prvá posila.

Akokoľvek neaktívni sú United zatiaľ, môže to byť len tzv. ticho pred búrkou. Na zozname potencionálnych posíl sú také mená ako Cristiano Ronaldo, Gareth Bale, Kevin Strootman, či Thiago Alcantara. Nachádzajú sa tam samozrejme aj iné mená, no vyššie uvedení hráči sú s prestupom na Old Trafford spájaní najviac. Moyesovi hrá do kariet hlavne skutočnosť ťažkého losu zo začiatku sezóny, či akési pomyselné spriaznenie sa s fanúšikmi prostredníctvom posily nejakého zvučného mena. Šírka kádru bude pre Davida naozaj veľmi dôležitá, vzhľadom k prihliadnutiu na fakt, že Fergie počas prvých štyroch zápasov minulej sezóny Ligy majstrov postavil do základnej zostavy až 22 rôznych hráčov.

Tím podľa môjho názoru na určitých pozíciách posilniť naozaj potrebuje, a tak bude veľmi zaujímavé sledovať koho, kedy a za akú sumu Moyes privedie. Pevne verím, že minimálne jeden, či dvaja hráči z vyššie štyroch uvedených mien naozaj príde. Davidovi to v očiach fanúšikov naozaj pomôže + mu to poskytne väčšiu konkurenciu v tíme, a teda zákonite aj väčší chtíč hráčov presadiť sa do základnej zostavy pod novým manažérom.

Ľahké ukončenie na záver?

Ako ťažko sezóna Barclays Premier League začína, tak sa ľahko aj končí? Anglická najvyššia súťaž je naozaj nevyspytateľná, no na prvý pohľad sa môže zdať, že oproti začiatku bol žreb PL na konci pre United oveľa milosrdnejší. V posledných ôsmych zápasoch natrafí Manchester United na tímy West Ham (V), Aston Villa (D), Newcastle United (V), Hull City (D), Everton (V), Norwich City (D), Sunderland (D) a Southampton (V).

Na oko naozaj veľmi hrateľný a prijateľný žreb, no musíme rátať s tým, že niektoré z týchto tímov možno budú hrať o udržanie sa v Premier League a všetci vieme, že proti takým tímom sa hrá naozaj ťažko. Aj napriek tomu sa dá povedať, že United majú naozaj veľkú šancu vyhrať svojich posledných osem zápasov.

Problém však teoreticky môže prísť počas obdobia Február-Marec, kedy sa zápasy Ligy majstrov a FA Cupu míňajú naozaj veľmi rýchlo a sú aj slušne nakope. Okrem toho budú musieť zverenci Davida Moyesa v tomto období cestovať na Britannia a Emirates Stadium, zatiaľ čo doma privítajú City a Liverpool.

Opäť sa musím opakovať keď poviem, že rotácia hráčov bude kľúčovým faktorom, a to za predpokladu, že Moyes bude chcieť bojovať na všetkých troch frontoch, o čom nemám ani najmenšie pochybnosti, že to tak bude.

Otázka pre vás milí čitatelia devilpage.cz : Ako vidíte nový žreb Premier League vy? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.

Zdroj: redmancunian.com, devilpage.cz

Predchádzajúci článokOd fanúšika: Červnové myšlenky
Ďalší článokShinjiho výkony na Konfederačním poháru FIFA
Egino
Doštudoval som odbor politológie na Univerzite v Trnave a momentálne pracujem v ekonomickej oblasti. Pre futbal však dýcham, čoho dôkazom je aj aktívna futbalová kariéra, aj keď už len popri práci v oblastnej súťaži. Manchester United sledujem od roku 2000, kedy mi doslova učaroval nezlomný duch vtedajšieho tímu, vedeného najlepším manažérom všetkých čias, Sirom Alexom Fergusonom. Medzi mojich najobľúbenejších hráčov patrí Paul Scholes, Ruud van Nistelrooy, či David Beckham.