04/08/2021

Review: Manchester United – Wigan Athletic

Ve 4. kole Premier League sledovali diváci na Old Trafford, kterak si United hravě poradili s Wiganem Athletic , který po skvělém představení zejména ve druhém poločase přehráli 4:0.

Po reprezentační pauze nám anglický fotbal opět poskytl pravidelnou várku zápasů. Devils v minulém kole díky hattricku Robina van Persieho nakonec zdolali odolný Southampton a v tabulce jim po třech utkáních patřila 5. pozice. Tu si chtěli ještě vylepšit výhrou nad Latics, kteří se naopak snažili napodobit výkon z posledního vzájemného střetnutí, kdy se jim po několika letech podařilo Ďábly porazit a vlastně i díky tomu hrají Premier League i letos. Wigan i v tomto utkání potrápil United svou aktivní hrou a nezaujal roli vyloženě bránícího celku. První půle tak sice ještě góly nenabídla, ovšem hra United se postupně zlepšovala a přihrávky zpřesňovali, z čehož pramenily i čtyři trefy ve druhém dějství. První góly v červeném dresu si připsali debutant Büttner a mladíček Powell a i jejich zásluhou se na Old Trafford zrodilo jednoznačné skóre – 4:0

Klubový fotbal se po kvalifikačních a přípravných zápasech národních mužstev znovu rozjíždí a v týdnu jsou pak na programu také úvodní duely skupinové části Ligy mistrů. Ale nepředbíhejme. V sobotu odpoledne se v Divadle snů představili hráči Latics, kteří jsou již nějaký ten pátek pasováni do role sestupujícího celku. Avšak tým Roberta Martíneze má tuhý kořínek a i v loňském ročníku se mu nakonec podařilo uhájit si příslušnost v nevyšší anglické fotbalové soutěži, když v sobě našel skrytou sílu a sebevědomí, k čemuž mu dopomohl právě sympatický španělský manažer. Většina fanoušků i odborníků se shoduje na tom, že letos už se Wigan neudrží a po osmi letech se s Premier League rozloučí. No, uvidíme.

Není tajemstvím, že Latics patří k tomu horšímu mezi anglickou elitou a jejich povážlivě rozmanitá výkonnost je dlouhodobý problém, který se nedaří odstranit, jelikož mu kvalita hráčů nejde naproti a finanční situace Latics také není nejrůžovější. Pracovitý Martínez však dovede z hráčů v kritických chvílích vyždímat maximum a dokázat s ním neuvěřitelné věci. A tak tu máme Wigan i nadále jako jednoho z ligových protivníků United.

Manchester United vstoupil do sezóny s několika zraněnými hráči a ani po měsíci se toho v tomto odvětví moc nezměnilo. Pouze jména na listině marodů se trochu liší. Mimo hru zůstává Fletcher, který však zaznamenává velké pokroky v léčbě, dále nemohli hrát Jones, Smalling, Rooney a Young, menší otazníky pak visely nad Evansem, Kagawou a van Persiem.

Jedním z hlavních cílů našeho týmu je zlepšená defenziva, jelikož Ferdinand s Vidičem budou muset hlouběji zavzpomínat na staré časy a ve spolupráci s krajními beky vytvořit neprostupnou spolehlivou hradbu, což je v současné době v obraně United málo vídaný jev. Zejména před blížícími se zápasy Ligy mistrů je potřeba na tomto zapracovat, ač máme zadáků k dispozici žalostně málo.

Prognózy hovořily o jasné výhře Devils, zatímco houževnatý soupeř snil alespoň o bodu. Sir Alex byl obezřetný a podle nejlepšího vědomí a svědomí se pokusil vhodně poskládat jedenáctku z toho aktuálně nejlepšího.

Na hřiště vyběhla jedenáctka v pravděpodobném rozestavení 4-4-2 a my jsme mohli pouze doufat, že Welbeck nebude opět na křídle a Giggs tudíž v roli podhrota. Nakonec tomu tak nebylo. Naši svatyni hájil znovu Lindegaard, svůj debut za Rudé ďábly si odbyl Büttner, jenž v sestavě nahradil na levé straně obrany Evru. Střed zálohy vytvořili Scholes a Carrick, vpravo dostal důvěru Nani a vlevo měl podle předpokladů operovat Giggs. Útočná dvojice hrála ve složení Chicharito- Welbeck. Kapitánem Manchesteru United byl Nemanja Vidič.

Zápas se odehrál v Manchesteru na Old Trafford. Bylo polojasné počasí; teplota 17°C.

Divadlo snů bylo již zaplněno a ideální fotbalové podmínky dovolovaly hlavnímu arbitrovi Oliverovi utkání bez dalších okolků zahájit. Začalo se pěkně zostra, což na své holeni pocítil i Nani, kterého atakoval Beausejour. Obě mužstva hýřila od úvodních minut pohybem a United se mohli už v 5‘ dostat do vedení. Welbeck uháněl do pokutového území za přihrávkou, kde se jej vyběhnuvší Al-Habsi jemně dotkl a velmi sporný zákrok, po kterém Welbeck upadl, posoudil rozhodčí jako pokutový kop. Míč si na bílý bod postavil Chicharito, ovšem jeho umístěnou střelu po zemi k levé tyči gólman Wiganu skvěle vystihl a skóre se tedy neměnilo. Hra se poté přesunula do středu pole, odkud United začínali hledat cestu vpřed. Avšak neměli jednoduché, protože pressing Latics dělal své a náš sebevědomý soupeř rozhodně nepůsobil zakřiknutě a chtěl hrát. Red Devils však odpovídali na hru Wiganu podobně agilní hrou a zejména snaha Welbecka a aktivního Büttnera na levé straně přinášela Manchesteru šance. V 18‘ centroval zprava do vápna Nani, avšak Welbeckův pěkný volej skončil jen těsně pravé tyče. United bojovali a hosté se tak postupně dostali pod krátký tlak. Dva pokusy Welbecka a jedna střela Scholes však byly zablokovány obránci. Ve 23‘ se na druhé straně dostal po přímém volném kopu k hlavičce Ramis, ale mířil vedle. Ve 24‘ centroval do pokutového území Carrick, ovšem Welbeckova hlavička skočila nad břevnem. Ve 26‘ brány bojoval o míč Boyce, ale svůj následný individuální průnik zakončil ránou vedle levé tyče Lindegaardovy brány. Po klidnější vyčkávací pasáži, vysunul ve 36‘ Giggs vpřed Naniho, avšak jeho zakončení skončilo nad. Ke konci druhého poločasu tempo zápasu sice příliš neopadlo, ovšem ve hře Devils přibylo nepřesností a Latics se tudíž dostávali do rychlých breaků, jako na konci 43‘ Koné, který ovšem pálil vedle. Rozhodčí přidal navíc dvě minuty. Ve 45+1‘ dostal první žlutou kartu zápasu za svůj zákrok Büttner. Těsně před koncem první půle se na zemi octil Welbeck jenž potřeboval ošetřit, ale nejednalo se o nic vážného. První dějství záhy skončilo za stavu – 0:0

Předvedené hře chybělo pouze více šancí a zejména pak gólů. Při zvýšené aktivitě jsme dostávali Wigan pod tlak, ovšem scházela větší přesnost v kombinaci. A tak nezbývalo než doufat, že se nám místy pootevřenou obranu hostů podaří překonat.

Pokračovalo se beze změn v sestavách. V 49‘ dostal žluté napomenutí Boyce, jenž stáhl k zemi Büttnera. V 51‘ už šli Fergieho „jemným fénem“ povzbuzení United do vedení. Balón putoval od Carricka napravo k volnému Nanimu ve vápně, jehož nepříjemnou střílenou přihrávku vyrazil Al-Habsi jenom před sebe k pozičně výborně postavenému Scholesovi, kterému už nedělalo větší problém uklidit míč do sítě – 1:0

Tento gól byl velmi povzbuzující pro oba týmy, které zvýšili svou aktivitu a své k tomu přidaly i hlasité tribuny. V 53‘ se o akrobatické zakončení pokusil Welbeck, ovšem jeho povedený technický kousek skončil vedle. Tempo hry se zrychlilo a hřiště se znovu vkradly i ostřejší zákroky a skluzy. V 56‘ dostal žlutou kartu McArthur, jenž zastavil Naniho. V 58‘ Roberto Martínez poprvé střídal. Na hřiště se dostal Gomez, jenž nahradil Maloneyho. V 63‘ přidali United druhý gól. Welbeck vybojoval ve vápně balón pro Giggse, ten jej posunul Büttnerovi, jenž následně vypálil a jeho přízemní střelu, která mu asi nesedla úplně podle představ šikovně tečoval na malém vápně Chicharito za záda Al-Habsiho – 2:0

Druhá trefa hru uklidnila a Rudí ďáblové mohli v poklidu dirigovat její tempo. V 66‘ už to bylo o tři góly díky parádnímu průniku Büttnera. Ten nejprve oklamal Koného, a poté si to namířil k bráně Wiganu. Obešel další tři hráče, dostal se až do pokutového území a své velkolepé sólo zakončil z levé strany šťastnou střelou prakticky z nulového úhlu, která Al-Habsimu prošla do brány – 3:0

Nevídaný kousek tohoto debutujícího byl pojistkou vedení United, kteří si začali zápas naplno vychutnávat. V 69‘ střídali hosté podruhé, když na plac přišel Jones na místo Beausejoura. V 71‘ střídali dvakrát United. Ze hřiště odešli veteráni Scholes s Giggsem, které nahradili van Persie a Powell. Latics to ještě nezabalili a snažili se alespoň o čestný úspěch, jenže Rudí ďáblové byli nad věcí, drželi balón na svých kopačkách a soupeři toho moc nedovolovali. V 77‘ proběhlo na straně Devils poslední střídání. Stažen ze hry byl kapitán Vidič, jehož místo zaujal Evans. V 82‘ zaznamenal premiérový gól také Nick Powell. Welbeck zatáhl míč před pokutové území, kde je převzal Chicharito, jenž vzápětí nabil Powellovi, který ještě udělal kličku Caldwellovi, aby měl více prostoru ke střelbě, a poté z hranicešestnáctky tvrdou ránou k levé tyči rozvlnil síť Al-Habsiho brány počtvrté – 4:0

Tento stav vyčaroval na tváři úsměv i Fergusonovi a potrhl výrazně zlepšený výkon celého týmu ve druhém poločase. Rudí ďáblové byli i nadále při chuti, a i když pohodlně vedli, chtěli nejen vstřelit další góly, ale i bavit diváky. Utkání se hrálo naplno až do samotného závěru, který byl prodloužen o tři minuty. Ty ještě znamenali žlutou kartu v 90+ 2′ pro Welbecka ale už změnu skóre nepřinesly a Manchester United tedy na Old Trafford zvítězil nad Wiganem Athletic – 4:0

Základní sestava Manchesteru United: Lindegaard – Rafael, Ferdinand, Vidič (77‘ Evans), Büttner – Nani, Scholes (71‘ Powell), Carrick, Giggs (71‘ van Persie) – Welbeck, Chicharito

Lavička: De Gea, Evans, Valencia, Powell, Cleverley, Kagawa, van Persie

Základní sestava Wiganu Athletic: Al-Habsi – Boyce, Ramis, Caldwell, Figueroa – Maloney (58‘ Gomez), McCarthy, McArthur, Beausejour (69‘ Jones) – Koné, Di Santo

Lavička: Pollit, Crusat, Watson, Gomez, Miyaichi, Boselli, Jones

Góly: Manchester United – 51‘ Scholes, 63‘ Chicharito, 66‘ Büttner, 82‘ Powell

Žluté karty: Manchester United – 45‘+1‘ Büttner, 90+2′ Welbeck

Wigan Athletic – 49‘ Boyce, 56‘ McArthur

Hlavní rozhodčí: Michael Oliver

Ostatní statistiky podle livesport.cz:

Manchester United

Wigan Athletic

52%

Držení míče

48%

12

Střely celkem

7

5

Střely na bránu

3

7

Střely mimo bránu

4

13

Přímé kopy

11

5

Rohové kopy

5

1

Ofsajdy

0

29

Vhazování

14

3

Zásahy brankářů

2

8

Výkopy

18

10

Fauly

13

2

Žluté karty

2

0

Červené karty

0

Ve 4. kole anglické Premier League si zatím domácí celky dokonale stráží své tvrze a hosté si ani v jednom případě neodvezli tři body. Krom čtyřgólového rozdílu na Old Trafford zaujme také vysoká výhra Arsenalu, naopak Citizens i Chelsea berou pouze bod za remízy 1:1, respektive 0:0.

Sobotní zápasy (15.9.)

Norwich City 0-0 West Ham United

Arsenal 6-1 Southampton

Aston Villa 2-0 Swansea City

Fulham 3-0 West Bromwich Albion

Queens Park Rangers 0-0 Chelsea

Stoke City 1-1 Manchester City

Sunderland 1-1 Liverpool

Nedělní zápasy (2.9)

Reading 1-3 Tottenham Hotspur

Pondělní zápas (17.9.)

Everton 2-2 Newcastle United

Proti Latics předvedli Rudí ďáblové skvělý výkon. V první půli si sice větší počet šancí i přes svou aktivitu a nasazení nevypracovali, vše si však dokázali vynahradit v na góly bohaté druhé části zápasu. Oba týmy chtěly hrát útočný fotbal a tak ani sympaticky hrající Wigan nezalezl do své ulity a snažil se nám být rovnocenným protivníkem na úkor otevřenější obrany. United měli více ze hry, kterou dirigovali Scholes s Carrickem, ale z úvodu přišlo mi, jakoby nám příliš nevycházely kombinace na křídlech, jelikož měli hosté tyto prostory dobře pokryté. Naše hra se však po přestávce o poznání zlepšila a zejména tedy v ofenzivě začalo vše fungovat tak, jak mělo. A s tím přišly i vzývané góly. Ty premiérové zaznamenali po krásné individuální akci debutující Alex Büttner a trefil se také střídající Nick Powell. V defenzivě si museli naši hráči dávat pozor hlavně na rychlé přechody do útoku a v úvodu se místy i obránci vymanit z mírné nejistoty, ale se všemi útočnými výpady si nakonec poradili a dopomohli tak Lindegaardovi k čistému štítu. Vynikající utkání odehrál bojovný Welbeck a ve výborném světle se představil také již zmiňovaný, agilní a sebevědomý Büttner, jenž dnes zastoupil na levé straně defenzivy Evru. Tradičně famózní byl i Scholes, naopak takový Chicharito na hřišti opět jakoby ani nebyl a vše podtrhnul neproměněnou penaltou, kterou se mu ale podařilo vykompenzovat druhým gólem a asistencí. Ferguson je s týmem a předvedenou hrou jistě spokojený, stejně jako i my ostatní, jelikož povedené druhé dějství udělalo v zápase rozdíl a Manchester United tak na domácím hřišti porazil Wigan Atlhetic jednoznačným výsledkem – 4:0

Příští týden se rozbíhá skupinová fáze Champions League. V úterý je na programu prvních 8 zápasů Ligy mistrů, ve středu, jak už to pravidlem bývá, se hraje zbylých 8 duelů. A právě ve středu 19. září/september bychom měli zaostřit na skupinu H, jelikož tento den budou United na Old Trafford hostit turecký Galatasaray Istanbul. Výkop utkání bude v tradičních 20:45 našeho neboli středoevropského letního času (SELČ).