REVIEW SEZÓNY 2011/12: NOVEMBER

4

Sezóna 2011/12 sa skončila a dá sa povedať, že pre fanúšikov Manchestru United nebola práve najúspešnejšou. Tak, ako každý rok, aj teraz Vám prinášame review sezóny, v ktorom si rozoberieme celú sezónu krok po kroku. Tentokrát si rozoberieme mesiac november…

Ak by sme pomenovali mesiac október ako mesiac prekvapivej a bolestnej prehry so City, tak mesiac november môže kľudne niesť názov mesiaca, kedy sa tím Sira Alexa snažil opäť sa vrátiť na víťaznú vlnu, snažiac sa zabudnúť na onen bolestný okamih z októbra.

Champions League: Manchester United vs Otelul Galati 2:0

V zápase Ligy Majstrov, ktorý sa odohral na Old Trafforde, sme mohli vidieť nie príliš ľúbivý futbal, bolo tam hlavne veľa nepresností a lenivosti zo strany hráčov United. Nikto si akoby nechcel vziať zodpovednosť do vlastných rúk. Hneď od začiatku zápasu síce strelil Valencia gól, avšak ako sa to občas „Červeným diablom“ stáva, po strelení gólu sa uspokojili s výsledkom 1:0 a hrali už len na pol plynu. V zápase si vypracovali minimálny počet vyložených šancí, a to aj vďaka dobre organizovanej a koncentrovanej obrane Rumunov. Ku koncu zápasu sa však štastne odrazil Rooneyho pokus od obrancu Otelul a bolo vymaľované. United získali 3 body, čo sa v konečnom dôsledku dalo aj očakávať.

Premier League: Manchester United vs Sunderland 1:0

Pred stretnutím so Sunderlandom sa na prekvapenie Sira Alexa Fergusona na severnej tribúne odokryl nápis „Sir Alex Ferguson Stand“. Bolo to vyjadrenie vďaky Sirovi Alexovi za všetku tú robotu, ktorú v United urobil. Práve v deň zápasu oslavoval Ferguson svoje 25. výročie na lavičke United a preto nemohla byť ani lepšia príležitosť na odovdzanie mu takého úžasného darčeku. Avšak späť k zápasu.

Hráči United na čele s Rooneym v strede ihriska chceli Sirovi Alexovi taktiež poďakovať, a to výhrou, čo sa nakoniec aj podarilo, avšak nebolo to príliš predsvedčivé. Paradoxne to bol bývalý hráč United, Wes Brown, kto musel svojim vlastným gólom pomôcť svojim bývalým spoluhráčom vyhrať zápas, nakoľko útočná hra „Diablov“ nebola ani zďaleka tak produktívna, ako na začiatku sezóny.

Premier League: Swansea vs Manchester United 0:1

Medzi posledným zápasom so Sunderlandom a týmto zápasom proti Swansea bola dva týždne prestávka, čoho využili reprezentácie. Po týchto povinnostiach sa však všetci hráči United vrátili zdraví, aby mohli čeliť rozbehnutej Swansea na jej ihrisku. Ich pevnosť ešte dobytá nebola, čo zmenili až hráči United. Opäť z predvedenej hry občas boleli oči, ale zverenci Fergusona ubránili jedno gólový náskok, ktorý zabezpečil na začiatku stretnutia Javier Hernandéz. Bol to skutočne ťažký výjazd, no Sir Alex si odviedzol späť do Manchestru všetky tri body.

Champions League: Manchester United vs Benfica 2:2

V tomto zápase sa konečne predstavil Manchester United ako ho poznáme. Spočiatku ho však spomalil skorý vlastný gól, no United sa dokázali oklepať a útočné akcie sa začali striedať jedna za druhou. Z 0:1 to bolo zrazu 2:1 a tým pádom, by zverenci Fergusona postupovali z prvého miesta skupiny. Avšak nestalo sa tak, nakoľko sa hráči lacným gólom o túto možnosť pripravili.

Tejto remízy je veľká škoda, pretože hráči United dominovali takmer v celom zápase. Vynikli najmä Young s Nanim, avšak zahanbiť sa nenechal ani Patrice Evra, ktorý odohral skutočne skvelý zápas. Ešte raz poviem, že je veľká škoda tohto výsledku. Keby sa tento zápas vyhrá, Manchester United by potom mohol pomýšľať na postup do ďalšej fázy Ligy Majstrov. Ale to už predbieham a je to len keby.

Premier League: Manchester United vs Newcastle1:1

Séria výhier Manchestru United bola ukončená práve týmto zápasom. Skóre zápasu sa zmenilo až v 64 minúte, kedy sa opäť trafil Chicharito. Tento stav však netrval dlho, nakoľko rozhodca odpískal po krásnom a čistom zákroku Ria Ferdinanda na Hatema Ben Arfu penaltu, ktorú bezpečne premenil Demba Ba. Hráči United sa ešte všemožne snažili zvrátiť zápas na svoju stranu, no aj vďaka famóznemu Timovi Krulovi sa im to nepodarilo, a tak sa zápas skončil 1:1.

Carling Cup: Manchester United vs Crystal Palace 0:1

Bol to zápas rozdielnych polčasov. V prvom polčase sa hráčom United toho moc nedarilo, ale snahu im uprieť nemožno. V druhom polčase to už bola iná káva. Sprvu ich zaskočil krásny gól súpera, no behom chvíľky už bolo 1:1. Zápas sa tak prehupol do predĺženia, kde sa opäť z vedenia radoval súper z Crystal Palace. Zverenci Fegrusona na gól v predĺžení nenašli odpoveď, a tak sa zrodilo prvé veľké prekvapenie sezóny.

Gól mesiaca – Javier Hernandez proti Swansea

Tento gól nebol jeden z tých výstavných, no bol o to dôležitejší. Giggsy vystihol veľmi nepresnú prihrávku Angela Rangela, naviezol loptu do šesťnástky a následne na to ju poslal na nohu Chicharita, ktorý krásnym jemným lobom prehodil pod nohy sa hádzajúceho Vorma.

Hráč mesiaca – David De Gea

Zo štyroch zápasov dokázal dvakrát udržať čisté konto a predviedol aj pár bravúrnych zákrokov, ktorými svoj tím podržal, keď to bolo najviac treba. Ku príkladu taký zákrok proti Scottovi Sinclairovi bol naozaj hodný opakovania sa minimálne stokrát. Zákrok ktorý predviedol proti Fabriciovi Collocimu bol Alanom Pardewom opísaný, ako zákrok „absolútne neuveriteľný“.

Výrok mesiaca

„Alan Pardew sa vyjadril, že Newcastle bol v prvom polčase lepším tímom – v tom prípade netuším na akom zápase bol. To, že sme nezískali všetky body, je pre nás naozaj katastrofa,“ povedal Sir Alex Ferguson po remíze s Newcastlom.

Na článku spolupracoval Egino

Zdroj: DevilPage.cz, ManUtd.com